37,9 mln złotych finansowania dla startupu Packhelp. Środki na rozwój biznesu w Europie

Polski startup Packhelp, który umożliwia samodzielne projektowanie i zamawianie spersonalizowanych opakowań zamknął rundę inwestycyjną w wysokości 37,9 mln złotych (10 mln dolarów). Prowadził ją fundusz White Star Capital, a pozyskane środki mają zostać przeznaczone na rozwój biznesu w Europie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
37,9 mln złotych finansowania dla startupu Packhelp. Środki na rozwój biznesu w Europie
Założyciele Packhelp: Wojciech Sadowski, Konrad Kwiatkowski, Maciek Woźniczko, Maciej Zając, Patryk Kabaj i Arkadiusz Wasilonek

Startup Packhelp powstał w 2015 r. jako rozwiązanie problemu zamawiania spersonalizowanych opakowań. Założyciele firmy postanowili wykorzystać swoje doświadczenie w marketingu, sprzedaży, poligrafii oraz IT, by unowocześnić branżę opakowań. Stworzyli internetową platformę i aplikację umożliwiające samodzielne projektowanie i zamawianie własnych opakowań. Bez kontaktu z drukarnią, przy minimalnym wolumenie 30 sztuk.

Obecnie zespół Packhelp liczy ponad 60 osób. Startup dostarcza opakowania klientom z ponad 30 krajów, przede wszystkim z Polski (jako zapakuj.to), Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, krajów Skandynawii i Hiszpanii.

Firma podaje, że w ostatnim roku zanotowała ponad czterokrotny wzrost sprzedaży, a z jej oferty skorzystało ponad 10 tys. klientów. Są to zarówno mali, niezależni sprzedawcy, jak i znane na całym świecie marki – m.in. H&M, Uber, Google, BMW, Wrangler, EA i L’Oreal.

grafika

 Miliony na rozwój

Teraz poinformowano, że Packhelp w serii A finansowania pozyskał 37,9 mln zł. Rundę prowadził fundusz White Star Capital, znany m.in. z inwestycji w Dollar Shave Club czy Digg. Znaczący udział mieli też inwestorzy, którzy w maju 2018 r. wsparli Packhelp kwotą 9 mln zł (2 mln euro) – Speedinvest x, PROfounders, Market One Capital i Apostolos Apostolakis, współtwórca funduszu Venture Friends.

Według zapowiedzi pozyskane środki posłużą przede wszystkim dalszemu skalowaniu sprzedaży na najważniejszych rynkach Europy i poszerzeniu oferty o kolejne personalizowane produkty do pakowania. Firma planuje także dynamiczny rozwój działu Packhelp Pro – rozwiązań szytych na miarę, przeznaczonych przede wszystkim dla zamówień o wysokich wolumenach.

grafika

- Udowadniamy, jak ważny jest unboxing experience - zaznacza Wojciech Sadowski, CEO i współzałożyciel Packhelp. - Nie tylko w e-commerce, ale w każdej branży, w której mamy do czynienia z opakowaniami. Pracujemy z tysiącami marek z całej Europy. Jesteśmy dla nich nie tylko dostawcą pudełek, ale partnerem, który ponosi częściową odpowiedzialność za prezentację ich produktów przed klientem. Niezmiernie cieszymy się z zaufania naszych dotychczasowych inwestorów i z rozpoczęcia współpracy z White Star Capital. Ich wsparcie pomoże nam umocnić pozycję na europejskich rynkach i poszerzyć ofertę o nowe, w pełni biodegradowalne produkty. Traktujemy zobowiązanie do ochrony środowiska bardzo poważnie. Chcemy wspierać klientów w dążeniu do zmniejszenia wpływu ich działalności na środowisko.

W najbliższym czasie Packhelp planuje powiększyć zespół o około 40 nowych osób, m.in. deweloperów, managerów produkcji, specjalistów od sprzedaży oraz marketingu, którzy będą promować ofertę firmy w siedmiu językach.

Packhelp zapowiada, że będzie też poszerzać współpracę z partnerami – dotychczasowymi i nowymi. Firma już teraz współpracuje z kilkoma firmami logistycznymi, jak DB Schenker oraz z platformami dla niezależnych projektantów, jak Etsy.

grafika
grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej