509,1 mld USD na reklamę w 2012 r.

W ubiegłym roku globalne nakłady na reklamę przekroczyły próg pół biliona dolarów. Grubo ponad połowę tej sumy wydano w Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku - wynika z szacunków firmy eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:

W 2012 roku wydatki na reklamę na całym świecie sięgnęły 509,1 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 5,4 proc. w porównaniu z rokiem 2011, w którym z kolei odnotowano wzrost o 3,8 proc.

eMarketer prognozuje, że w roku bieżącym globalne nakłady na reklamę zwiększą się o 5,2 proc., do 535,5 miliarda dolarów. W kolejnych latach tempo wzrostu ma wahać się w granicach od 4,4 proc. do 5,5 proc., a w roku 2017 rynek ma osiągnąć wartość blisko 650 miliardów dolarów.

grafika

Najwięcej pieniędzy na reklamę jest przeznaczanych w Ameryce Północnej, która w prognozowanym okresie ma utrzymać pozycję lidera, ale sukcesywnie zbliżać się do niej ma region Azji i Pacyfiku. Mocna trzecia pozycja należy do Europy Zachodniej, która wyraźnie wyprzedza Amerykę Łacińską, Europę Środkowo-Wschodnią oraz Bliski Wschód i Afrykę.

grafika

Analitycy firmy eMarketer przewidują także, że najwyższe - ponad dwucyfrowe - tempo wzrostu nakładów na reklamę będzie w najbliższych latach obserwowane w Ameryce Łacińskiej. Następne pod tym względem mają być Europa Środkowo-Wschodnia oraz region Azji i Pacyfiku. Natomiast wyniki poniżej globalnej średniej prognozowane są dla Ameryki Północnej i Europy Zachodniej, co ma się przełożyć na spadek ich udziału w rynku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?