80 proc. kierowców lubi prowadzić samochód

Polscy kierowcy lubią prowadzić samochód, uważają się za kulturalnych, przewidujących, jeżdżących pewnie i zdecydowanie oraz rozważnie.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Z badania TNS OBOP wynika, że 90 proc. badanych uważa się za kierowców jeżdżących rozważnie. Rzadziej taką opinię o sobie wyrażali najmłodsi kierowcy. Jednocześnie niemal tyle samo  respondentów (87 proc.) uważa się za kierowców kulturalnych, jeżdżących pewnie i zdecydowanie, przewidujących co zrobią inni użytkownicy drogi. Prawie tyle samo badanych (86%) deklaruje, że dobrze zna przepisy ruchu drogowego i nigdy nie spowodowało poważnego wypadku drogowego.

Stwierdzenia o zabarwieniu negatywnym były o wiele rzadziej wskazywane przez respondentów jako pasujące do nich samych. Dla przykładu jedynie 17% kierowców uważa, że zasługuje za określenie „niedzielny kierowca” (istotnie częściej są to kobiety oraz najmłodsi respondenci). Co piąty badany jest zdania, że czasami zachowuje się nieprzewidywalnie na drodze (częściej kobiety oraz kierowcy w wieku 30-39 lat), często łamie przepisy (częściej kobiety i najmłodsi respondenci) oraz nie umie dobrze parkować (częściej kobiety oraz kierowcy w wieku 30-39 lat).

Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 4-7 marca na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej, którzy prowadzą samochód; łączna liczba wywiadów 432.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?