97 proc. polskich internautów korzysta z poczty e-mail, 70 proc. codziennie

Poczta e-mailowa jest najczęściej wybieraną formą komunikacji w sieci. Korzystanie z niej deklaruje 97 proc. polskich internautów, a 70 proc. spośród nich robi to przynajmniej raz dziennie. Coraz więcej osób sprawdza e-maile w telefonie oraz tablecie - wynika z badania IIBR.

km
km
Udostępnij artykuł:

Poczta elektroniczna jest niezmiennie najchętniej wybieranym narzędziem do komunikacji w sieci: 97 proc. ankietowanych deklaruje korzystanie z e-maila.

Drugie miejsce na podium zajęły serwisy społecznościowe (84 proc.), a trzecie - komunikatory (74 proc.).

grafika

Wszystkie badane formy komunikacji internetowej zyskują na popularności wśród użytkowników telefonów. 75 proc. ankietowanych sprawdza pocztę elektroniczną w telefonie (69 proc. w 2013 r.), a niemal połowa z nich robi to codziennie (wzrost w stosunku do ubiegłorocznego badania o 9 pkt. proc.: z 37 proc. na 46 proc.). Serwisy społecznościowe zajmują obecnie drugą pozycję (63 proc.), natomiast trzecią - komunikatory (35 proc.).

grafika

Najczęściej z mobilnej poczty korzystają właściciele iPhone’ów (79 proc. - codziennie), mieszkańcy miast powyżej 500 tys. (57 proc. - każdego dnia), osoby w wieku 25-44 lata (52 proc. - codziennie) i z wykształceniem wyższym (51 proc. - codziennie).

W ciągu roku niemal podwoiła się (wzrost z 9 proc. do 17 proc.) liczba internautów korzystających z poczty e-mail za pomocą tabletu. Najczęściej są to osoby w wieku 35-44 lata (22 proc.), z wyższym wykształceniem (18 proc.) oraz mieszkańcy największych miast (21 proc.).

grafika

Niemal 1/4 internautów (24 proc.) ma tylko jedno konto e-mailowe, a ponad 1/3 (35 proc.) - dwa. Użytkowników posiadających więcej niż 6 kont e-mailowych jest 2 proc.

grafika

Badanie zostało zrealizowane przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski w dniach 17-31 marca 2014 r. na grupie internautów w wieku 15 lat i więcej. W ramach badania zebrano 2000 wypełnionych ankiet. Dane zostały doważone pod względem płci i wieku, tak aby były reprezentatywne dla ogółu internautów w Polsce (ważenie do danych SMG/KRC-Omnibus).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały