Adam Burakowski z Polskiego Radia koordynatorem grupy w EBU

W czwartek 5 grudnia br. podczas zgromadzenia generalnego Europejskiej Unii Nadawców (EBU) Adam Burakowski z Polskiego Radia został wybrany koordynatorem grupy Europy Środkowo-Wschodniej.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Adam Burakowski z Polskiego Radia koordynatorem grupy w EBU
Adam Burakowski

Grupa zrzesza radiofonie i telewizje z krajów regionu i działa na rzecz promocji wspólnych spraw na forum EBU. Wcześniej jej koordynatorką była Albena Milanowa z Bułgarskiego Radia Narodowego. Oprócz grupy Europy Środkowo-Wschodniej istnieją też grupy zrzeszające inne kraje, m.in. śródziemnomorska i skandynawska.

Adam Burakowski jest kierownikiem Sekcji Projektów Europejskich w Polskim Radiu. Oprócz współpracy w EBU zajmuje się koordynacją projektu Euranet Plus w Polskim Radiu. Jest również naukowcem, pracuje w Instytucie Studiów Politycznych PAN. Jest autorem kilku książek o Europie Środkowo-Wschodniej oraz o Indiach.

Europejska Unia Nadawców powstała w 1950 roku jako organizacja skupiająca publiczne (niekomercyjne) stacje radiowe i telewizyjne w celu wymiany programów i wspólnej produkcji audycji dla widzów w wielu krajach. Do EBU należą obecnie rozgłośnie radiowe i telewizyjne z 56 krajów. Polskie Radio oraz Telewizja Polska są jej członkami od 1993 roku. Od 2012 roku członkiem zarządu EBU jest prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski.

 

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały