Agora chce sprzedać budynek drukarni w Tychach

Trzy budynki po wygaszonej drukarni w Tychach zamierza sprzedać Agora. Spółka nie informuje, jaka jest wartość nieruchomości.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:
Agora chce sprzedać budynek drukarni w Tychach
Drukarnia Agory w Tychach (fot. Google Street View)

- Prowadzimy normalne prace – mówi krótko Nina Graboś, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej Agory. Jak zaznacza, w przypadku nabycia nieruchomości spółka poinformuje o tym w komunikacie. Agora nie podaje również wartości działki i budynków.

Łączna powierzchnia trzech budynków położonych przy ul. Towarowej w Tychach to niemal 19,4 tys. m kw. Ogłoszenie o wystawieniu nieruchomości na sprzedaż ukazało się we wtorkowym wydaniu „Gazety Wyborczej”.

Agora działalność drukarni w Tychach i Pile wygasiła w lipcu 2019 roku, zwalniając prawie 150 osób. Całość druku została wtedy przeniesiona do zakładu w Warszawie.

W Agorze 2,3 tys. etatów, 10 proc. więcej na pensje

Na koniec czerwca br. stałe zatrudnienie w grupie Agora wynosiło 2 287 etatów, o 46 mniej niż rok wcześniej przy wyeliminowaniu efektu obniżenia wymiaru czasu pracy od kwietnia do października ub.r.

Firma zaznaczyła, że zatrudnienie najmocniej zmalało w segmencie prasowym, natomiast wzrost nastąpił w pionie filmowo-książkowym (obejmującym głównie grupę Helios) oraz internetowym.

Nakłady grupy Agora na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze w zeszłym półroczu zwiększyły się rok do roku o 10,3 proc. do 148,7 mln zł. Wzrosły w większości segmentów biznesowych firmy.

W sprawozdaniu zwrócono uwagę, że wpływ na to miała nie tylko obniżka wynagrodzeń i wymiaru pracy w ub.r. - Dodatkowo, w pierwszej połowie 2020 r. wpływ na poziom wynagrodzeń miał brak rezerwy na plany motywacyjne w Grupie oraz zmniejszenie wysokości zmiennego elementu wynagrodzeń uzależnionego od wyników sprzedaży w związku z istotnym ograniczeniem wydatków reklamowych w Polsce - zaznaczono.

W drugim kwartale br. grupa Agora osiągnęła 201,8 mln zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 9,9 mln zł straty netto. Zarobiła więcej z reklam, kin Helios oraz sprzedaży „Gazety Wyborczej” i książek.

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"