Aplikacje mobilne 76 proc. w górę, najczęściej służą do e-zakupów

W 2014 r. korzystanie z aplikacji w urządzeniach przenośnych wzrosło o 76 proc. Najchętniej były one wykorzystywane do robienia zakupów, zadań związanych z pracą i organizacją czasu oraz komunikowaniem się z otoczeniem.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Dane dotyczące wykorzystania aplikacji mobilnych opublikowała firma analityczna Flurry Analitics. Wynika z nich, że w 2014 r. dynamicznie wzrosło zainteresowanie programami instalowanymi w smartfonach i tabletach.

grafika

Wyliczenia wskazują, że przez 12 miesięcy ub. r. wykorzystanie aplikacji mobilnych wzrosło średnio o 76 proc. rok do roku. Największym powodzeniem cieszyło się oprogramowanie służące do dokonywania zakupów internetowych, które zanotowało wzrost o 174 proc. O 121 proc. z kolei wyższe było zainteresowanie aplikacjami z kategorii Utilities & Productivity, związanymi z zawodową aktywnością użytkowników oraz sposobami organizowania przez nich czasu. Trzycyfrowym, choć mniejszym od poprzedników wzrostem na poziomie 103 proc. mogły się pochwalić narzędzia wykorzystywane do komunikacji z rodziną i znajomymi oraz obsługi serwisów społecznościowych.

Najbardziej wyraźne wyhamowanie dynamiki wzrostu nastąpiło w dwóch kategoriach aplikacji związanych z rozrywką. Programy służące do obsługi muzyki i filmów zanotowały w 2014 r. wzrost na poziomie 33 proc., ale rok wcześniej wynosił on 79 proc. W segmencie gier dane mówią o większym o 30 proc. zainteresowaniu aplikacjami mobilnymi, jednak w 2013 r. wyrażało się ono współczynnikiem 61 proc.

Flurry Analitics zbadał też sposoby korzystania przez Amerykanów z mobilnych aplikacji zakupowych. Okazuje się, że tego typu programy są najczęściej wykorzystywane przez użytkowników w okolicach południa oraz wieczorem, około godziny 8. Po południu z aplikacji shoppingowych Amerykanie korzystają głównie poza domem, wieczorami zaś we własnych czterech ścianach.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style