Apple podnosi w Polsce ceny w App Store

Apple od przyszłego miesiąca podniesie ceny aplikacji i zakupów w aplikacjach w swoim App Store m.in. w Polsce. Podwyżki obejmą też całą strefę euro i wybrane rynki Azji i Ameryki Południowej.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Apple podnosi w Polsce ceny w App Store

Nowy cennik w App Store będzie obowiązywać od 5 października - poinformował Apple na blogu. Z podwyżek wyłączone są autoodnawialne subskrypcje.

Ceny w App Store mają pójść w górę o około 20 proc. Przykładowo w strefie euro aplikacje kosztujące dotychczas 99 eurocentów, od października będą miały cenę 1,09 euro, a te z ceną  9,99 euro za niebwem podrożeją do 11,99 euro.

Wśród krajów dotkniętych podwyżkami znalazła się Polska, Korea Południowa, Japonia, Wietnam, Chile, Malezja, Portugalia, Niemcy czy Hiszpania.

Podwyżka najprawdopodobniej spowodowana jest słabym kursem walut lokalnych (w tym również euro) względem dolara.

App Store, obok Google Play należy obecnie do dwóch największych platform internetowych pozwalających na zakup aplikacji przeznaczonych dla użytkowników urządzeń Apple, takich jak iPhone czy iPad. Według danych Sensor Tower, w pierwszym kwartale 2022 r. z App Store ściągnięto 8,5 mld kopii programów i gier. Jednak pod względem wydatków na te aplikacje Apple pokonał po raz kolejny Google Play osiągając poziom 21,8 mld dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta