Bauer: “Flesz” wzorowany jest na naszym magazynie “Grazia”

Wydawnictwo Bauer twierdzi, że okładka zerówki szykowanego przez Edipresse Polska dwutygodnika „Flesz” oraz koncepcja tego pisma zostały oparte na pomysłach z magazynu „Grazia” wydawanego przez Bauer Media Group w Wielkiej Brytanii.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Zdaniem Bauera, okładka „Flesza” zaprezentowana przez Edipresse w poniedziałek (wersja zerowa z Małgorzatą Sochą), jest wiernym opracowaniem okładki „Grazii”, a koncepcja pisma 50/50 (połowa magazynu o gwiazdach, połowa o stylu przez ich pryzmat) jest odwzorowaniem koncepcji wydawniczej tego tytułu. Koncepcją graficzną i wydawniczą “Grazii” stworzył Bauer Media UK  i jak - czytamy w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl - "z sukcesem zaimplementował ten magazyn również na innych rynkach europejskich".

- Wydawnictwo Bauer, po zapoznaniu się z rynkową wersją pisma "Flesz", podejmie decyzję co do ewentualnych dalszych kroków prawnych - informuje spółka.

grafika

Wydawnictwo Edipresse Polska podtrzymuje nadal jednak, że „Flesz” to ich autorski, unikalny projekt, nad którym pracowało dwa i pół roku. Jego koncepcją stworzyła Izabela Bochenek-Strauss, dyrektor zarządzająca spółki, zaś makietę pisma przygotowały designerki z Nowego Jorku Mary Jane Fahey oraz Mariannie Ochs.

>>> Małgorzata Socha w kampanii “Flesza”, 7 mln zł na reklamę! -  Magazyny o gwiazdach i stylu to trend światowy, o czym mówiliśmy na konferencji. ”Flesz” będzie pierwszym takim tytułem w Polsce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Modrzewska, dyrektor wydawnicza w Edipresse Polska. - “Grazia” ma inny layout i strukturę i jest jednym z reprezentantów tego trendu na świecie obok m.in. francuskiego pisma  „Be” - dodaje.

Przypomnijmy, że Edipresse w poniedziałek zarzuciło Bauerowi, że wykorzystał on pomysły z projektu „Flesza” w swoim dwutygodniku „Show”, który od połowy sierpnia br. ukazuje się wraz z działem “Show Style”. Edipresse żąda od konkurenta zaprzestania naruszania swoich praw. Bauer w odpowiedzi na te zarzuty stwierdził, że są one “nieprawdziwe, nieuczciwe i nielogiczne” (więcej o tym sporze).

>>> Spór o pisma kulinarne. Burda: wyrzucić Phoenix Press  z Izby Wydawców Prasy „Flesz” ma zadebiutować na rynku w drugiej połowie października br. Liczyć będzie ok. 100 stron, kosztować 2,20 zł, wydany zostanie w nakładzie 500 tys. egz. (więcej na ten temat).

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową