Bauer ma zielone światło do przejęcia giganta reklamy zewnętrznej

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na przejęcie przez Bauer Media, właściciela Wydawnictwa Bauer i Grupy RMF, firmy reklamy out-of-home Clear Channel.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Bauer ma zielone światło do przejęcia giganta reklamy zewnętrznej
fot. Bauer Media Group

Clear Channel Holdings wraz ze swoimi wszystkimi podmiotami zależnymi zostanie kupiony przez Bauer Media za pośrednictwem brytyjskiej spółki Bauer Radio. Ogłoszono to na początku stycznia br.

Transakcja wymaga zgody urzędów antymonopolowych w krajach, w których działają oba koncerny. W Polsce prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w decyzji wydanej 25 lutego wyraził bezwarunkową zgodę na fuzję.

We wniosku Bauer zwrócił uwagę, że w naszym kraju ma wydawnictwo prasowo-internetowe oraz jest nadawcą radiowym, podczas gdy Clear Channel prowadzi działalność w zakresie wynajmu nośników reklamy zewnętrznej.

Dlaczego Bauer kupuje Clear Channel

W komunikacie zapowiadającym przejęcie podkreślono, że Clear Channel wzmocni ofertę Grupy Bauer Media na rynku cyfrowym oraz jej cyfrowe kompetencje. – Przejęcie Clear Channel Europe stanowi kluczowy krok w realizacji nowej strategii naszej Grupy. Poprzez wzmocnienie naszych podstawowych mediów i powiązanych biznesów, przy jednoczesnym inwestowaniu w cyfrową transformację, ten ruch poszerza nasze możliwości i umacnia pozycję głównego gracza w wysoce konkurencyjnej branży medialnej – wyliczyła Yvonne Bauer, prezeska Grupy Bauer Media.

Clear Channel Europe działa na 12 rynkach: w Wielkiej Brytanii, Belgii, Danii, Estonii, Finlandii, Irlandii, Łotwie, Litwie, Holandii, Norwegii, Polsce i Szwecji.

– Połączenie ofert naszych dwóch firm pozwoli nam dotrzeć do 350 milionów konsumentów za pośrednictwem 200 marek czasopism, 150 marek audio i 110 000 witryn Out of Home w Europie. Rozszerza to zakres naszej oferty dla reklamodawców, dając im z kolei możliwość zwiększenia zasięgu i trafności ich kampanii w coraz bardziej połączonym i cyfrowym świecie – dodała Yvonne Bauer. Zaznaczono, że Clear Channel Europe będzie dalej zarządzana przez swój obecny zespół menedżerski.

Według PressGazette Grupa Bauer Media za Clear Channel zapłaci 625 mln dolarów.

Spółka Clear Channel Poland w 2023 roku osiągnęła wzrost przychodów z 58,32 do 71,06 mln zł, zaś jej zysk operacyjny zmalał z 1,25 do 1,02 mln zł, a zysk netto – z 251 do 84 tys. zł

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS