Bauer zwiększa przychody i staje się „centrum popularnych mediów”

Grupa Bauer Media w 2012 roku zanotuje wzrost przychodów o 7,6 proc. do 2,18 mld zł. - Rynki zmieniają się dramatycznie - mówi Yvonne Bauer, właścicielka spółki. Dlatego Grupa kierować ma się teraz hasłem „We think popular”.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Cały czas podstawą biznesu Grupy jest jednak tradycyjna prasa. Największy udział w przychodach spółki w 2012 roku będą mieć te z pochodzące dystrybucji, które wyniosą 1,32 mld zł. Rosną jednak one najwolniej, bo tylko o 5 proc. Najdynamiczniej do góry pójdą w tym roku przychody z reklamy (o 15,1 proc. do 406 mln zł) oraz z mediów cyfrowych (o 14,4 proc. do 55 mln zł). Właśnie na tym ostatnim segmencie zamierza skupić się teraz Grupa. Odpowiedzialność w skali międzynarodowej za media cyfrowe przejął Andreas Schoo, dyrektor naczelny Grupy Bauer Media. - Pod jego kierownictwem międzynarodowy zespół ekspertów będzie intensyfikował działania, korzystając przy tym z globalnych doświadczeń i synergii. Po obiecującym początku w czwartym kwartale strategiczne zakupy i własny rozwój będą przyspieszać wzrost w zakresie cyfrowym w 2013 roku. - informuje spółka. Grupa cały czas prowadzi też inwestycje w segmencie prasowym. W październiku br. kupiła firmę ACP Magazines Ltd., największe wydawnictwo czasopism w Australii i Nowej Zelandii. W tym roku udział przychodów Bauera z działalności za granicą wzrośnie z 60 do 62 proc. Bauer nie zapomina jednak o rodzimych Niemczech. W tym roku przejął tam firmę Münchner Medien Verlagsgesellschaft (wydawca m.in. „Cosmopolitan” i „Joy”), a także rozpoczął wydawanie pisma „Closer”. Na całym świecie Grupa Bauer ma ponad 570 czasopism, ponad 300 produktów cyfrowych oraz 50 stacji radiowych i telewizyjnych. W Polsce spółka jest wydawcą 34 tytułów prasowych. Dziś do jej portfolio dołączyła polska edycja magazynu „Grazia”. Poza tym firma jest właścicielem radia RMF FM i portalu internetowego Interia.pl.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"