Campbell Brown, dyrektor ds. mediów w Facebooku: Marka Zuckerberga nie obchodzą wydawcy

Podczas spotkania z przedstawicielami australijskich mediów Campbell Brown, dyrektor Facebooka ds. partnerstwa z wydawcami stwierdziła, że Marka Zuckerberga nie obchodzą wydawcy, a Facebook nie jest zainteresowany kłopotami mediów z ruchem i udostępnieniami generowanymi przez serwis - donosi dziennik „The Australian”. Brown zaprzeczyła doniesieniom gazety twierdząc, że jej słowa nie zostały dokładnie zrozumiane i przekazane.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O zadziwiających opiniach skierowanych do mediów przez Campbell Brown poinformował należący do koncernu Ruperta Murdocha dziennik „The Australian” przywołując spotkanie australijskich mediów z przedstawicielką Facebooka, w którym uczestniczyli przedstawiciele gazety.

- Marka (Zuckerberga) nie obchodzą wydawcy, ale dał mi wolną rękę do wprowadzania zmian - miała m.in. powiedzieć Campbell Brown.

- Za kilka lat będę trzymała za rękę wasze umierające biznesy niczym w hospicjum - dodała w innymi momencie dyrektor Facebooka. W kolejnym fragmencie dyskusji Brown miała stwierdzić, że Facebooka nie interesują rozmowy z wydawcami na temat ruchu czy udostępnień generowanych dla mediów przez serwis. - To stary świat, który już nigdy nie powróci - oceniła przedstawicielka Facebooka.

Brown poproszona przez „The Australian” o skomentowanie swoich wypowiedzi podczas spotkania z mediami stwierdziła jedynie, że nie zostały one dokładnie zrozumiane i przekazane przez dziennik.

Relacje pomiędzy wydawcami a Facebookiem stają się coraz gorsze od stycznia br., gdy serwis zmienił algorytm uderzając w widoczność treści medialnych w Newsfeedzie, co u wielu wydawców zaowocowało znaczącymi spadkiem ruchu na stronach pochodzącego z Facebooka.

W reakcji na to niektóre media, jak np. „Folha de S Paulo”, największy dziennik ukazujący się w Brazylii postanowiły wycofać się z publikowania swoich treści na Facebooku. Z kolei niektórzy wydawcy postanowili połączyć siły i stawić czoło dominacji Facebooka i Google na rynku reklamowym – przykładem może być brytyjski projekt Ozone.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady