Co i jak kupowaliśmy przez internet w grudniu?

Polscy internauci w ostatnich miesiącach ub.r. wyjątkowo wcześnie zaczęli dokonywać świątecznych zakupów, a najczęściej i najchętniej nabywane były produkty dziecięce - wynika z badania IRCenter i SW Resaerch.

jj
jj
Udostępnij artykuł:

W grudniu zaobserwowano spadek deklarowanej popularności zakupów internetowych - o 4 pkt proc. w skali miesiąca, do 68 proc. Potwierdza to malejąca w drugiej połowie grudnia liczba wyszukiwań w Google słowa „Allegro” - dla wielu będącego synonimem zakupów przez internet (w ostatnim miesiącu 90 proc. osób robiących zakupy w sieci kupowało właśnie w tym serwisie). Możliwe, że użytkownicy zaczęli robić zakupy przedświąteczne już pod koniec listopada i na samym początku grudnia (w listopadzie zaobserwowano spory wzrost popularności e-commerce w innych badaniach IRCenter).

grafika

Internauci najczęściej kupują ubrania, kosmetyki i książki. Są to kategorie, w których zawsze obserwuje się wysokie wyniki sprzedaży w  okresie przedświątecznym. W grudniu również tak było, aczkolwiek wartości te zmalały w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Wzrosło natomiast zainteresowanie artykułami dziecięcymi, grami i oprogramowaniem, co przełożyło się bezpośrednio na zakup. Wpłynęło to na wzrost zainteresowania sklepem Empik.com, powszechnie kojarzonym z dokonywaniem zakupów świątecznych.

grafika

Oprócz podstawowych informacji o zakupach w internecie, zmierzono również efekt ROPO. Wśród internautów odsetek osób, które najpierw szukają w internecie informacji o opinii i cenie produktu, a dopiero później kupują ten produkt w sklepie stacjonarnym (to tzw. efekt ROPO), wyniósł 16 proc. Bardziej popularne jest odwrotne zachowanie (tzw. odwrócone ROPO), do którego przyznaje się co trzeci badany.

grafika

Klasyczny i odwrócony efekt ROPO są mniej popularne w przypadku przeglądania i kupowania produktów na telefonie komórkowym lub tablecie..

grafika

Polscy internauci najrzadziej szukają opinii o produktach na portalach społecznościowych, a najczęściej zaglądają w tym celu do samych e-sklepów i porównywarek cenowych.

grafika

Najczęściej wybieranym sposobem dostarczenia produktów kupionych w internecie są przesyłki pocztowe i kurierskie oraz odbiór osobisty.

grafika

"E-commerce Track" to badanie realizowane przez IRCenter i SW Research realizowane metodą CAWI, raz na miesiąc na reprezentatywnej grupie co najmniej 500 internautów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych