Co trzeci internauta w Polsce ma tablet, ubywa komputerów stacjonarnych

Już 30 proc. polskich internautów ma tablet, który coraz częściej staje się substytutem komputera. W ciągu dwóch lat ponad trzykrotnie wzrósł odsetek internautów korzystających z tabletu - wynika z II części tegorocznego badania MEC Mobile Report.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Odsetek posiadaczy tabletów wśród internautów rok temu wynosił 17 proc., a w 2012 r. - zaledwie 9 proc. Wraz ze wzrostem nasycenia laptopami i tabletami, sukcesywnie spada odsetek użytkowników, którzy do łączenia się z internetem używają komputera stacjonarnego. Ich udział na przestrzeni ostatnich dwóch lat spadł o ponad 10 proc.

Tablety cieszą się największą popularnością wśród 30-latków - w tej grupie wiekowych nasycenie tymi urządzeniami sięga blisko 40 proc., by wśród 55-59-latków spaść do niespełna 20 proc. Wyższy, bo wynoszący 41 proc.,  jest też odsetek posiadaczy tabletów wśród użytkowników smartfonów.

grafika

- Jako kanał reklamowy, tablety wciąż są na początku drogi. 10-calowy ekran, akcelerometr i ekran dotykowy dają duże możliwości kreatywne, ale zasięg kampanii wykorzystujących aplikacje czy wydania tabletowe pozostaje wciąż ograniczeniem - mówi Piotr Adamczyk, kierujący w MEC działem tworzącym kampanie mobilne. - Tablety umożliwiają jednak dotarcie do zasobnych, wielkomiejskich konsumentów, co wykorzystują już nie tylko, choć głównie, reklamodawcy marek premium - dodaje.

Jak wynika z Mobile MEC Report, 25 proc. użytkowników tabletów rekrutuje się z gospodarstw o miesięcznym dochodzie przynajmniej 5 tys. zł (wśród pozostałych internautów jest ich 14 proc.), a 40 proc. mieszka w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (wśród pozostałych internautów - niespełna 28 proc.).

Tablety są używane przede wszystkim do przeglądania internetu, grania oraz do korzystania z multimediów. Aż dla jednej trzeciej użytkowników tablet jest zamiennikiem laptopa.

grafika

W porównaniu ze smartfonami, tablety to urządzenia w większym stopniu monopolizujące uwagę użytkowników. W czasie korzystania ze smartfonu, blisko 60 proc. internautów zdarza się jednocześnie oglądać telewizję, słuchać muzyki (48 proc.), grać (22 proc.), czy czytać gazety (18 proc.). W przypadku tabletów te odsetki spadają od kilku do kilkunastu pkt. proc.

Dominującą pozycję na rynku tabletów ma marka Samsung - 30 proc. internautów twierdzi, że korzysta z tabletu tej marki. Jednak w porównaniu ze smartfonami, wciąż jest to segment w większym stopniu rozdrobniony - jedna trzecia użytkowników posiada tablet innej marki niż te, które posiadają kluczowi gracze na rynku.

grafika

Badanie MEC Mobile Report zrealizowano przez MEC Analytics & Insight w maju br., na próbie 1353 internautów powyżej 15 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication

"Dbamy o wodę" w gronie klientów 24/7Communication