Covec: Podwykonawcy i dostawcy kontraktu na A2 otrzymali ok. 420 mln zł

Chińska firma budowlana Covec zapłaciła podwykonawcom i  dostawcom pracującym przy budowie dwóch odcinków autostrady A2 niemal 420 mln zł, poinformował partner kancelarii prawniczej Salans D. Oleszczuk reprezentującej Covec Wojciech Kozłowski.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Covec, zapłacił za realizację projektu autostrady A2 swoim podwykonawcom i dostawcom blisko 420 mln zł. Płatności były dokonywane na bieżąco, niezależnie od rozliczeń ze Skarbem Państwa" - powiedział Kozłowski na spotkaniu z dziennikarzami.

Według informacji Covec, przy budowie odcinków A i C autostrady A2 między Strykowem a Konotopą pracowało 149 podwykonawców.

"Z łącznej zapłaconej kwoty 280 mln zł Covec zapłacił, kiedy jeszcze obowiązywała umowa z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad do czerwca 2011 r., a kolejne 135 mln zł - już po jej rozwiązaniu w okresie czerwiec 2011 - czerwiec 2012" - dodał partner kancelarii Salans.

Z tego zapłacono podwykonawcom 44 mln zł bezpośrednio w gotówce na rzecz 67 podwykonawców i partnerów biznesowych, z kolei 79 mln zł pośrednio na rzecz 30 podwykonawców poprzez potrącenie i przekaz podwykonawcom kwot należnych Covec od Skarbu Państwa. Dodatkowo niemal 13,5 mln zł rozliczono w barterze przez przekazanie podwykonawcom sprzętu lub materiałów.

Konsorcjum Covec miało wybudować dwa odcinki autostrady A2 między Strykowem a Konotopą o łącznej długości ok. 50 km. Wartość kontraktu opiewała na ok. 1,3 mld zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) domaga się od Covecu zapłacenia kar umownych i odszkodowania na ok. 700 mln zł.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej