Cube Group i Brand24 zbadają ruch z AI

Aencja Cube Group nawiązała współpracę z Brand24 w zakresie monitorowania ruchu generowanego przez narzędzia AI, takie jak ChatGPT oraz Gemini. Pozwoli to firmom lepiej rozumieć, jak ich marki funkcjonują w ekosystemie sztucznej inteligencji oraz skuteczniej pozycjonować się w nowych kanałach digitalowych.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Cube Group i Brand24 zbadają ruch z AI
Cube Group i Brand24 z narzędziem do monitorowania ruchu z AI

Monitoring AI znajduje się w zamkniętej becie, a dostęp do niego ma tylko niewielu ekspertów na całym świecie. Narzędzie samodzielnie analizuje kluczowe metryki, takie jak: średnia pozycja marki w modelach AI, udział marki w porównaniu do konkurencji, popularne zapytania i frazy kluczowe.

Dane są przedstawiane oddzielnie dla ChatGPT i Gemini. Trwają także testy z innymi systemami AI.

Co to oznacza dla marek?

Marki będą mogły skutecznie optymalizować swoje treści pod kątem widoczności w odpowiedziach AI, podobnie jak dotychczas robiono to w przypadku SEO dla wyszukiwarek internetowych. To otwiera nowe możliwości dla firm, które chcą budować przewagę konkurencyjną w erze sztucznej inteligencji.

Michał Pustuł, chief product officer w Cube Group wyjaśnia, że narzędzie jest na razie dostępne dla ograniczonej liczby użytkowników i trwają jego testy przed finalnym wprowadzeniem go na rynek. 

– Narzędzie to pozwala na oszacowanie ekspozycji marki na najważniejsze dla niej zapytania w różnych chatach AI. Na dziś jest to ChatGPT i Gemini, ale już trwają testy kolejnych najpopularniejszych modeli. Jako, nie podają one oficjalnie żadnych danych oraz szacuje się, że tylko ok. 20% wyników w tego typu narzędziach zawiera linki (a tym samym daje możliwość śledzenia ruchu np. za pomocą GA4 jeżeli użytkownik w taki link kliknie) to mamy bardzo ograniczone możliwości optymalizacji – mówi. 

Dodaje, że narzędzie od Brand24 pozwala szybciej i lepiej testować różne hipotezy i działania mające na celu poprawę ekspozycji marki w chatach. – Dzięki temu możemy jeszcze lepiej realizować cele naszych Klientów. Dane z narzędzia są dla nas i dla naszych Klientów i będą nam służyć do monitorowania ich obecności pod wybranymi zapytaniami w różnych modelach językowych. Dzięki temu oraz naszym własnym narzędziom będziemy w stanie bardziej kompleksowo podjeść do pozycjonowania marek w LLMach – komentuje Michał Pustuł. 
 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"