„Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań

W styczniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w styczniu 2019 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 364 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 1,46 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 11 047 egz., o 3,23 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-styczen-2019-fakt-rzeczpospolita-zkdp,7171109489264769a ##

Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 32,48 proc. do 3 912 egz.

Na ósmym miejscu (po awansie z dziewiątego) ze średnim wynikiem na poziomie 138 egz. znalazł się „Super Express” (ZPR Media). Tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 91,67 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 70,90 proc. do 103 egz., zanotował z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu spadł z szóstej na dziewiątą lokatę.

grafika

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w styczniu 2019 roku należała do „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), który awansował z 13. lokaty. Jego wynik wyniósł 781  egz., po wzroście o 195,83 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), będący rok wcześniej liderem. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 718 egz., po spadku o 52,45 proc.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 46,04 proc. do 647 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-regionalnych-i-lokalnych-styczen-2019,7171108104459905a ##

Największym wzrostem - o 748,48 proc. do 280 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (również Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 11., po awansie z 21. lokaty.

Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Pro Media), która w rankingu spadła z miejsca 12. na 19. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 90,13 proc. i ostatecznie wyniósł 44 egz.

grafika

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS