TVP1 nowym liderem oglądalności w DVB-T, TVP2 wyprzedziła TVN

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w sierpniu br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Zoom TV, a najwięcej straciła Eska TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W sierpniu 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1, która awansowała z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do sierpnia 2018 roku zwiększył się o 27,72 proc. i wyniósł 13,13 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat, który zanotował udział na poziomie 12,07 proc., po spadku o 9,45 proc.

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 7,74 proc. i wyniósł 8,63 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 17,64 proc. do 7,61 proc. Stacja ta spadła z trzeciej pozycji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-sierpien-2019-polsat-liderem-zniewolona-hit,7170849591371905a ##

W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TVP Info. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,84 proc. (rok wcześniej było to 6,49 proc., co oznacza wzrost wynoszący 5,39 proc.).

Najwięcej zyskał kanał Zoom TV, który awansował z 26. na 24. lokatę. Jego wynik zwiększył się o 44 proc. do 0,72 proc.

Z kolei najwięcej straciła Eska TV, której wynik względem sierpnia ub.r. zmalał o 22,34 proc. do 0,73 proc. Kanał ten w zestawieniu spadł z 21. na 22. pozycję.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w sierpniu 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 13,23 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 10,61 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 16,72 proc. do 10,21 proc. Na podium znalazła się jeszcze Jedynka (7,89 proc., do góry o 32,16 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia tutaj TV Puls (6,10 proc., do góry o 12,55 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 40 proc. do 1,40 proc., odnotowała tutaj stacja TVP3. W tym ujęciu najwięcej straciła Nowa TV - było to 29,41 proc. do 0,36 proc.

grafika

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]