Dzieci mogą celowo plamić koszulkę w spocie Vanish (wideo)

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę zarzucającą spotowireklamowemu odplamiacza Vanish zachęcanie do aktów wandalizmu. Wreklamie dzieci celowo robią plamy na koszulce, chcąc sprawdzić,czy mama poradzi sobie z ich wywabieniem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Protest, który wpłynął do Komisji Etyki Reklamy dotyczył spotutelewizyjnego marki Vanish Oxi Action Inteligence, w którym -podobnie jak w jego niemieckiej wersji - dzieci celowo robią nakoszulce plamy z ziemi, trawy i pomidora, żeby sprawdzić, czy mamaporadzi sobie z ich wywabieniem. Autor skargi uznał, że "reklamazachęca do aktów wandalizmu, umyślnego niszczenia własności idobra", a "przedstawiony obraz jest zdecydowanie niepoprawnym wzakresie ochrony środowiska naturalnego". W opinii odbiorcy"powielanie zachowań przedstawionych w reklamie może doprowadzić dozagrożenia zdrowia lub bezpieczeństwa, tym bardziej poszukiwanienowych metod niszczenia ubrań i robienia plam".

W oparciu o skargę spotowi postawiono zarzuty zachęcania dowandalizmu i zagrażania zdrowiu i bezpieczeństwu dzieci lubmłodzieży, a także sprzeczności z dobrymi obyczajami i naruszaniaspołecznego zaufania do działań podejmowanych w zakresie ochronyśrodowiska naturalnego. Odpowiedzialna za reklamę firma ReckittBenckiser nie odpowiedziała na te oskarżenia.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy oceniła, że spotjest utrzymany w konwencji żartu, zachęcając nie do niszczeniarzeczy, ale do sprawdzenia, czy z tak trudnymi plamami poradzisobie mama psocących dzieci. W związku z tym instytucja uznała, żereklama nie narusza kodeksu branżowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej