Facebook blisko 14 mln użytkowników, tracą portale

W lutym br. Facebook zanotował kolejny rekord popularności - odwiedziło go prawie 14 mln polskich użytkowników. Za to spadki odwiedzalnośći zanotowały Onet, Wirtualna Polska z Orange, Interia, Allegro i NK.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według badania Megapanel PBI/Gemius, w lutym br. strony Google odwiedziło 17,25 mln polskich użytkowników, 95 tys. mniej niż rok wcześniej. W tym czasie Facebook zyskał 780 tys. real users i osiągnął rekordową odwiedzalność w naszym kraju. Natomiast zasięg YouTube’a wzrósł o 285 tys. real users.

Za to spore spadki zanotowały największe portale horyzontalne. Onet stracił w skali roku 290 tys. real users, WP z Orange - 605 tys., Gazeta.pl - 150 tys., a Interia - 325 tys. Natomiast strony o2.pl miały aż o 1,13 mln użytkowników mniej niż w lutym ub.r.

Strony Allegro zanotowały 545 tys. real users mniej niż przed rokiem, a NK.pl - aż 3,25 mln mniej. Za to witryny GG Network zyskały w skali roku aż 3,28 mln real users. 

Wśród stron objętych audytem site-centric niezmiennie przewodzi pięć największych portali i Allegro. W dalszej części zestawienia oprócz GG Network spore wzrosty w skali roku zanotowały Ringier Axel Springer (800 tys. real users), Murator (580 tys. real users) i Edipresse (600 tys. real users), za to Next Infor stracił 865 tys. real users. Wzrost Edipresse i spadek Next Infor wynika głównie z tego, że w sierpniu ub.r. ta pierwsza firma kupiła od drugiej serwis Gotujmy.pl (więcej na ten temat).

Google.pl odwiedziło 65 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a google.com - 430 tys. mniej. Onet.pl stracił 350 tys. real users, wp.pl - 515 tys., allegro.pl - 450 tys., a interia.pl - 715 tys.

 

Strony Allegro zanotowały 910 mln odsłon mniej niż przed rokiem, serwisy Onetu - 475 mln mniej, a witryny WP i Orange - 290 mln mniej. Interia stracił 95 mln odsłon, Gazeta.pl - 115 mln, a o2.pl - 295 mln. Za to tablica.pl zanotowała nieco ponad dwa razy więcej odsłon niż rok wcześniej.  

 

Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędził 19 minut mniej niż w lutym ub.r., w serwisach WP i Orange - 12 minut mniej, a na stronach Allegro - 14 minut mniej. Strony TVN i GG Network straciły pod tym względem po ponad godzinie. Natomiast tablica.pl zyskała godzinę i 22 minuty, a serwisy Eurozetu - 44 minuty.

Windows Media Player zanotował 170 tys. uruchomień mniej niż w styczniu br., a GG - 80 tys. mniej. Za to Skype zyskał w skali miesiąca 750 tys. uruchomień, a Ipla - 170 tys. Przed rokiem aplikacje były mierzone nie na podstawie liczby uruchomień, ale aktywnych programów.  

* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 10 844. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych