Facebook będzie wyświetlał logo wydawców przy ich artykułach. „Dobra decyzja dla mediów i internautów”

Według zapowiedzi Facebook będzie wyświetlał logo wydawców obok artykułów pojawiających się w sekcji Trending oraz w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu każdy kto trafi na interesującą go informację ma łatwiej zorientować się jakie jest jej źródło. -  To kolejny krok w kierunku walki z fake newsami, które bardzo często rozprzestrzeniają się po sieci dzięki mało znanym amatorskim serwisom - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Krzysztof Majak, szef obszaru social media Grupy WP.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook będzie wyświetlał logo wydawców przy ich artykułach. „Dobra decyzja dla mediów i internautów”

W komunikacie Facebook przytacza badania które wskazują, że wiele osób ma trudności ze skojarzeniem treści artykułu, na który trafili w serwisach społecznościowych z jego źródłem.

Z raportu Pew Research Center wynika, że tylko 56 proc. przebadanych osób było w stanie podać źródło wiadomości znalezionej w serwisach społecznościowych. Z kolei eksperyment Reuters Institute pokazał, że choć większość osób pamiętała gdzie trafiła na dany materiał (Facebook, Google, itd.), to tylko 47 proc. potrafiło podać nazwę medium, które oryginalnie opublikowało artykuł.

Teraz według zapowiedzi Facebooka w sekcji Trending promującej najbardziej popularne treści oraz w wynikach wyszukiwania na kontach użytkowników obok konkretnego materiału ma się pojawiać logo wydawcy od którego pochodzi konkretna treść.

grafika

Facebook podkreśla, że nowa funkcja powstała dzięki jego bliskiej współpracy z wydawcami w ramach Facebook Journalism Project. Początkowo logotypy pojawią się przy materiałach w sekcji Trending oraz w wynikach wyszukiwania, ale docelowo mają tak być oznaczone wszystkie artykuły w aplikacji.

grafika

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Krzysztof Majak, szef obszaru social media Grupy WP chwali nowość zapowiedzianą przez Facebook i zwraca uwagę na fakt, że pomoże ona nie tylko w promocji wydawców, ale także w walce z fałszywymi informacjami.

- To dobra decyzja, zarówno dla wydawców o ugruntowanej pozycji na rynku medialnym jak i dla użytkowników Facebooka - ocenia Krzysztof Majak. - Stanowi ona kolejny krok w kierunku walki z fake newsami, które bardzo często rozprzestrzeniają się po sieci dzięki mało znanym amatorskim serwisom. Widoczne logo będzie dla użytkownika swego rodzaju gwarancją jakości treści lub ostrzeżeniem przed potencjalnym clickbaitem. Wydawcy będą mieli kolejny ważny powód, aby jeszcze bardziej dbać o reputację i dobrą jakość swoich treści.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana