Facebook zyskuje na wsi, NK.pl traci „białych kołnierzyków” - raport o social media w Polsce

Z serwisów społecznościowych korzysta ponad 85 proc. polskich internautów. Jacy użytkownicy odwiedzają Facebooka, a jacy - NK.pl?

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w ciągu ostatniego roku nie zmieniła się znacząco liczba polskich użytkowników korzystających z serwisów społecznościowych. Nieco częściej takie strony są odwiedzane w czasie wakacji.

grafika

Wśród dwóch zdecydowanie najpopularniejszych serwisów społecznościowych NK.pl przez półtora roku straciła na zasięgu 10 pkt proc., a Facebook zyskał prawie 15 pkt proc. Ten drugi portal wyprzedził ten pierwszy latem ub.r. >>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2012 roku

grafika

Wśród użytkowników Facebooka w Polsce trochę więcej jest kobiet niż mężczyzn. Z serwisu najczęściej korzystają osoby w wieku 15-34 lat oraz ludzie ze średnim wykształceniem. W ciągu roku o połowę wzrosła liczba użytkowników Facebooka na wsi i w małych miastach.

grafika

Również NK.pl najwięcej użytkowników ma wśród kobiet oraz osób z grupy wiekowej 15-34 lat i ze średnim wykształceniem. Przy czym w ciągu roku serwis stracił jedną piątą użytkowników w wieku 45-54 lat oraz 15 proc. wśród tzw. „białych kołnierzyków”.

grafika

Facebook i NK.pl jako jedyne serwisy społecznościowe mają miesięcznie w Polsce po ponad 10 mln użytkowników. Prawie 6 mln internautów odwiedza udostępniający pliki serwis Chomikuj.pl. Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują trzy portale blogowe.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta