Prasa 2024-05-22
21

Sprzedaż „Gazety Polskiej” wystrzeliła w górę. Także „Sieci” i „Do Rzeczy” ze wzrostami

Tomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV Republika Tomasz Sakiewicz w spocie autopromocyjnym TV Republika

Po zmianach w mediach publicznych wyniki sprzedażowe „Gazety Polskiej” poszły w górę o ponad dwie trzecie, a „Sieci” i „Do Rzeczy” osiągnęły kilkunastoprocentowe wzrosty. Liderem pozostaje „Polityka”, a na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska”, wyprzedzając „Gościa Niedzielnego”.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż „Polityki” wynosiła 80 464 egz., po spadku rok do roku o 2,5 proc.

Z drugiej pozycji zsunął się „Gość Niedzielny”, którego średnia sprzedaż zmalała o 10,3 proc. do 59 359 egz. „Gość” został wyprzedzony przez „Newsweek Polska” notujący wzrost o 5,2 proc. do 61 849 egz.

„Gazeta Polska” ze wzrostem sprzedaży o 72 proc.

W nieco ponad 30 tys. egz. sprzedawały się trzy tygodniki określane jako prawicowe. Wszystkie zanotowały duże wzrosty, które można łączyć ze zmianami pod koniec grudnia ub.r. w Telewizji Polskiej i Polskim Radiu, przede wszystkim usunięciem „Wiadomości” i poprzedniej wersji TVP Info.

Średnia sprzedaż „Sieci” zwiększyła się o 14,2 proc. do 33 066 egz., a „Do Rzeczy” - o 13,5 proc. do 31 647 egz. Natomiast wynik sprzedażowy „Gazety Polskiej” poszybował o 72,2 proc. do 31 087 egz.

CZYTAJ TEŻ: Wydawca „Do Rzeczy” zmienia status prawny. Jego właściciel szykuje nową strategię

Wyniki dwóch tygodników zamykających zestawienie zmieniły się nieznacznie. „Tygodnik Powszechny” zanotował wzrost o 2,6 proc. do 21 912 egz., a „Przegląd” - spadek o 0,03 proc. do 11 921 egz. Z kolei sprzedaż składającej się głównie z przedruków „Angory” zmalała o 6,6 proc. do 140 971 egz.

Wszystkie tytuły sprzedające wydania elektroniczne osiągnęły wzrosty w tym obszarze. Wynik „Polityki” zwiększył się z 24 711 do 25 086 egz., a „Newsweek Polska” - z 14 500 do 17 116 egz.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Procentowo wyższe wzrosty osiągnęły tygodniki z dalszych pozycji. Średnia sprzedaż e-wydań „Gościa Niedzielnego” poszybowała ze 113 do 932, a w przypadku „Gazety Polskiej” prawie się podwoiła (w górę z 1 346 do 2 606 egz.).

Autor: Tomasz Wojtas

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (21) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas