TOK FM płaci rekordową dywidendę Agorze i Polityce

Nadawca Radia TOK FM w ub.r. przy wzroście przychodów o 14,8 proc. do 19,12 mln zł osiągnął swój rekordowy zysk netto - 4,13 mln zł. W całości trafi wypłaci go udziałowcom: spółkom zależnym Agory i Polityki.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TOK FM płaci rekordową dywidendę Agorze i Polityce

Przychody reklamowe spółki Inforadio nadającej Radio TOK FM wzrosły z 15,17 do 17,87 mln zł, zaś te z pozostałej sprzedaży zmalały z 1,48 do 1,25 mln. W ub.r. rozgłośnia miała 3,1 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 3,2 proc. rok wcześniej. Identycznie jej wynik zmienił się w pierwszym kwartale br. (dane Radio Track).

Z oferty subskrypcyjnej TOK FM, obejmującej też wiele podcastów, na koniec marca br. korzystało 39,5 tys. użytkowników, wobec 33,1 tys. rok wcześniej. Przy czym jej sprzedażą nie zajmuje się Inforadio, tylko bezpośrednio spółka Agora.

Wydatki rodzajowe nadawcy TOK FM sięgnęły w ub.r. 13,82 mln zł, wobec 12,96 mln zł rok wcześniej. Koszty pracownicze zwiększyły się z 4,85 do 6,02 mln zł, usług obcych - z 3,26 do 4,01 mln zł, natomiast nakłady na reprezentację i reklamę zmniejszyły się z 1,74 do 1,65 mln. Firma zatrudniała 44 pracowników etatowych, o jednego więcej niż przed rokiem.

Na poziomie operacyjnym jej zysk poszedł w górę z 3,72 do 5,31 mln zł, a w ujęciu netto - z 2,84 do 4,13 mln zł. To rekordowe wyniki w historii spółki.

Agora i Polityka dostaną ponad 4,1 mln zł

Udziałowcami nadawcy TOK FM są Grupa Radiowa Agory (ma 66,09 proc. walorów) i Polityka Info (33,91 proc.). Na walnym zgromadzeniu postanowili, że cały zeszłoroczny zysk netto dostaną jako dywidendę do 15 czerwca. Do Grupy Radiowej Agory trafi 2,73 mln zł, a do Polityki Info - 1,4 mln zł.

To rekordowa dywidenda od Inforadia. W ub.r. spółka wypłaciła udziałowcom 2,84 mln zł, rok wcześniej - 2,42 mln zł, w 2021 roku - 2,68 mln zł (z czego 1,3 mln zł z kapitału zapasowego), zaś w 2020 roku zysk z poprzedniego roku przeznaczono na kapitał zapasowy.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu