Google zlikwiduje mobilną aplikację Shopping. Pozostaje tylko strona internetowa

Google zapowiedział, że w czerwcu 2021 roku zakończy wsparcie dla aplikacji mobilnej Shopping i przestanie ona działać w systemach Android oraz iOS. Użytkownicy poszukujący ofert zakupowych w sieci będą mogli korzystać wyłącznie z wyszukiwarki produktów dostępnej w internecie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google zlikwiduje mobilną aplikację Shopping. Pozostaje tylko strona internetowa

Usługa Shopping funkcjonuje pod tą nazwą od 2007 r., wcześniej była znana jako Froogle. Pozwala ona użytkownikom łatwo odnaleźć w sieci oferty konkretnych sklepów i dokonać szybkich zakupów z poziomu platformy.

Koniec aplikacji Shopping

Google Shopping (w Polsce Zakupy) funkcjonuje w formie witryny internetowej, z usługi można także korzystać za pomocą aplikacji mobilnej działającej w smartfonach z systemami Android i iOS.

Teraz pojawiły się informacje (dostarczone m.in. przez serwis 9to5google) o tym, że Google zamierza zakończyć działanie Shopping w formie aplikacji.

Zgodnie z zapowiedziami uzyskanymi od Google w czerwcu 2021 r. aplikacja Shopping przestanie działać, nieco wcześniej producent zakończy wsparcie dla mobilnej platformy w systemach Android i iOS. Użytkownicy będą mogli nadal korzystać z Google Shopping, ale jedynie za pomocą serwisu internetowego.

Jak wyjaśnia Google internetowa wersja Shopping posiada obecnie większość funkcjonalności obecnych w aplikacji mobilnej i firma zamierza się skupić wyłącznie na dalszym rozwoju platformy dostępnej w przeglądarce. Według zapowiedzi od czerwca br. wszyscy użytkownicy mobilnej aplikacji będą kierowani do strony internetowej.

grafika

Po zapowiedzi Google pojawiły się spekulacje, że prawdziwą przyczyną rezygnacji Google z mobilnej aplikacji jest bardzo małe zainteresowanie nią ze strony użytkowników. W tej sytuacji dalszy rozwój smartfonowej platformy przestał być racjonalny.

Google Shopping jest już kolejną aplikacją, z której zrezygnował Google na przestrzeni ostatnich lat. Według informacji publikowanych na bieżąco na stronie Killed by Google do tej pory amerykański gigant zakończył 227 rozmaitych projektów i usług.

W czwartym kwartale 2020 r. koncern Alphabet (do którego należy Google) osiągnął wzrost przychodów o 23,5 proc. do 56,9 mld dolarów i zysku netto z 10,67 do 15,23 mld dolarów. Wpływy reklamowe z YouTube’a zwiększyły się o 46 proc., a z Google Cloud - z 2,61 do 3,83 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"