Google sfrustrowane rozmowami z wytwórniami, pójdzie w ślady Amazon?

Google, szykujące się do uruchomienia usługi z muzyką w chmurze, ma już podobno dość rozmów z wytwórniami muzycznymi i rozważa uruchomienie serwisu bez licencji.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według serwisu The Music Void, powołującego się na źródło zbliżone do negocjacji Google z wytwórniami, internetowy gigant jest tak bardzo "rozgoryczony" ich postawą, że zastanawia się czy nie pójść w ślady Amazon.com i nie uruchomić usługi bez licencji.

Pod koniec marca Amazon uruchomił w USA serwis Amazon Cloud Drive, Umożliwiający przechowywanie muzyki w chmurze (do 5 GB za darmo) i odtwarzanie jej z poziomu opartych na systemie Android tabletów i smartfonów, komputerów Mac oraz pecetów (więcej na ten temat).

Najtrudniejszym partnerem w rozmowach jest rzekomo wytwórnia Warner Music Group, która oczekuje, że Google będzie pobierał od użytkowników muzycznej usługi opłaty w wysokości 30 dolarów rocznie. Tymczasem firma z Mountain View chce im dać możliwość darmowego dostępu do pierwszych 500 piosenek umieszczonych w serwisie.

Warner podobno jest nieugięty w swoich żądaniach, a Google nie ma zamiaru się na nie zgodzić i w związku z tym zaczęło rozważać alternatywne opcje. Strategia a la Amazon może okazać się atrakcyjna dla firmy ze względu na fakt, że wytwórnie przynajmniej na razie nie grożą internetowemu sklepowi pozwami sądowymi, więc dlaczego miałyby oskarżać Google.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK