Gry internetowe już prawie tak samo popularne wśród dzieci jak telewizja

Oglądanie wideo w sieci oraz gry internetowe zajmują dzieciom już niemal tyle samo czasu co oglądanie telewizji. W grupie 3-6-latków media cyfrowe wygrywają już z telewizją w weekendy - wynika z badania Mediafarm, Yoki Networks i Zymetrii.

km
km
Udostępnij artykuł:
Gry internetowe już prawie tak samo popularne wśród dzieci jak telewizja

Internet wysuwa się już na prowadzenie przed telewizję w wybranych grupach dziecięcych pod względem ilości czasu poświęcanego na oglądanie tam treści wideo.

grafika

Dzieci do różnych zadań realizowanych w sieci wykorzystują różne urządzenia swobodnie migrując pomiędzy nimi. Świetnie przy tym zdają sobie sprawę z zalet różnych urządzeń i coraz częściej są ich jedynymi właścicielami. Przykładowo do oglądania wideo w sieci dzieci preferują tablety, które zazwyczaj są ich własnością. Natomiast w grupie starszych chłopców rysuje się już wyraźna przewaga komputerów stacjonarnych, zarówno jeżeli chodzi o oglądanie wideo, jak i granie w gry. Najmłodsi badani – 3-6-latkowie - stawiają przede wszystkim na urządzenia mobilne: ponad połowa maluchów z tej grupy ogląda wideo na ekranach smartfonów, a ponad 80 proc. korzysta w tym celu z tabletów.

grafika

Badanie "Dzieci w sieci multiscreen" zostało zrealizowane przez Mediafarm oraz Yoki Networks we współpracy z firmą badawczo-analityczną Zymetria, w okresie styczeń - maj 2016 r., metodą wywiadów internetowych, na próbie reprezentatywnej dla populacji rodziców polskich dzieci w wieku 3-12 lat oraz wywiadów etnograficznych dzieci w wieku 3-12 lat.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?