iSuppli: kryzys dotknął rynek sprzedaży komputerów

W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku światowy ryneksprzedaży pecetów w końcu ugiął się przed kryzysem kredytowym i poserii kolejnych wzrostów zanotował spadek.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej iSuppli wynika, że w IV kwartale nacałym świecie sprzedano 77,9 miliona komputerów, czyli o 1,5procenta mniej w porównaniu z III kwartałem (79,1 mln).

"Pomimo że konsumenci na całym świecie zaczęli w pełni odczuwaćkredytowy kryzys w III kwartale 2008 roku, to nie wpłynęło tonegatywnie na sprzedaż pecetów. Jednak w IV kwartale nawet tenrynek poddał się ekonomicznej rzeczywistości" - zaobserwowałMatthew Wilkins, główny analityk iSuppli.

Jednocześnie pomimo słabych ostatnich trzech miesięcy, cały 2008rok zakończył się wzrostem liczby sprzedanych komputerów o 11,4procenta w porównaniu z rokiem 2007: z 268,4 do 299,4 miliona. Takdobry wynik rynek zawdzięcza laptopom, których sprzedaż zwiększyłasię o 35 procent, podczas gdy w przypadku komputerów desktopowychodnotowano 4-procentowy spadek.

W IV kwartale światowym liderem była firma Hewlett-Packard zliczbą 14,49 miliona sprzedanych komputerów i 18,6 procenta udziałuw rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się firmy: Dell (10,29mln, 13,2 proc.), Acer (9,2 mln, 11,8 proc.), Lenovo (5,5 mln, 7,1proc.) oraz Toshiba (3,68 mln, 4,7 proc.).

Identycznie wyglądała sytuacja za cały 2008 rok, w którym HPsprzedał 55,97 miliona pecetów i miał 18,7 procenta rynkowegoudziału, wyprzedzając kolejno firmy Dell (43,26 mln, 14,4 proc.),Acer (31,81 mln, 10,6 proc.), Lenovo (21,79 mln, 7,3 proc.) orazToshiba (13,6 mln, 4,5 proc.).

W związku z szybko zmieniającymi się uwarunkowaniami na rynku,firma iSuppli znacząco zredukowała swoją prognozę odnośnie wzrostusprzedaży komputerów w roku bieżącym: z 4,3 do zaledwie 0,7procenta.

źródło: DigiTimes

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa