Jak dzieci korzystają z mediów?

Dzieci korzystają na co dzień z telewizji, komputerów, tabletów i smartfonów, więc marka chcąca się z nimi komunikować powinna dostosowywać treści reklamowe do wielu kanałów urządzeń multimedialnych - wynika z badania, które wykonano w sześciu krajach europejskich na zlecenie Viacom International Media Networks.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Jak dzieci korzystają z mediów?
fot. Shutterstock.com

Celem badania było sprawdzenie, z jakich mediów dzieci korzystają najczęściej oraz jaki jest ich odbiór reklam. Wyniki pokazują, że dzieci w wieku 6-13 lat oraz ich rodzice są aktywnymi użytkownikami telewizji, komputerów, tabletów i smartfonów.

Telewizor oraz komputer znajdują się w praktycznie każdym gospodarstwie domowym (odpowiednio 99 proc. i 98 proc. badanych). W 90 proc. domów jest smartfon, a w 74 proc. - tablet.

grafika

Wielu młodych użytkowników mediów posiada swój własny sprzęt. W Polsce aż  46 proc. dzieci korzysta z własnego komputera, 43 proc. zapytanych ma własny smartfon, a 35 proc. tablet, natomiast 32 proc. badanych ogląda telewizję na swoim odbiorniku.

grafika

Marka chcąca komunikować się z młodym odbiorcą powinna dostosowywać treści reklamowe do wielu kanałów urządzeń multimedialnych. Badanie wykazało bowiem, że w ciągu tygodnia dzieci spędzają średnio 210 minut korzystając z urządzeń ekranowych. Czas ten wydłuża się w weekendy do około 4 godzin. Najdłużej korzystają z telewizora (88 minut), następnie z komputera lub laptopa (57 minut), tableta (53 minuty) i smartfona (40 minut).

Telewizja została uznana w badaniu także jako medium najbardziej wpływowe reklamowo. Dla przykładu: ponad osiem z dziesięciu dzieci w Niemczech pamięta reklamy w telewizji, a połowa z nich deklaruje, że często je ogląda. Z kolei połowa dzieci w wieku 6-13 jest świadoma reklam wyświetlanych, gdy korzystają z komputera lub laptopa, natomiast reklamy umieszczane na urządzeniach mobilnych i tabletach pamięta tylko jedno na pięcioro dzieci.

Aby zbadać wpływ kampanii cross-mediowych na młodych konsumentów, w Niemczech na grupie 120 dzieci przeprowadzono dodatkowe badania z użyciem technologii eye trackingu, analizy mikro ruchów mimicznych oraz wywiadu bezpośredniego.

Wyniki potwierdził początkową tezę - efekt kampanii cross-media jest zdecydowanie lepszy niż suma działań prowadzonych w pojedynczym medium. Ponadto dzieci chętniej oglądają reklamy online (+5 proc. dla display i +12 proc. dla video), jeśli wcześniej zetknęły się z nią w telewizji. W takiej sytuacji reklamy online wzbudzają również w młodych widzach bardziej pozytywne emocje (+40 proc.).

Badanie przeprowadzono wśród 2,8 tys. dzieci w wieku 6-13 i ich rodziców z Belgii, Niemiec, Danii, Holandii, Polski i Szwecji. Metodą badania były ankiety.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?