Canal+ z ponad 30 proc. udziałów w MultiChoice

Grupa Canal+ pozyskała kolejne 4 proc. udziałów w spółce MultiChoice, właścicielu m.in. platformy cyfrowej, która działa w Afryce. Łącznie firma ma obecnie 30,27 proc. udziałów w operatorze płatnej telewizji. Media z RPA donoszą, że francuska grupa chce ponownie złożyć ofertę całkowitego przejęcia MultiChoice.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Canal+ z ponad 30 proc. udziałów w MultiChoice
Do MultiChoice należy m.in. platforma cyfrowa DStv

Canal+ już w 2017 roku chciał przejąć MultiChoice. Wówczas oferta została odrzucona przez właściciela spółki, czyli firmę Naspers, do której kiedyś należały m.in. portal aukcyjny Allegro, portal o tematyce gospodarczej Bankier.pl, porównywarka cen Ceneo, komunikator Gadu Gadu, serwis społecznościowy Nasza Klasa i serwis streamingowy Showmax, który z końcem 2019 roku zakończył działalność w Polsce.

Po raz pierwszy Canal+ zainwestował w MultiChoice w październiku 2020 roku, kiedy kupił 6,5 proc. udziałów w firmie. W 2021 roku grupa posiadała już 15 proc. udziałów, w czerwcu 2022 roku 18,44 proc., a w lipcu ub.r. 20,12 proc. W październiku do Francuzów należało już 26,26 proc. operatora płatnej telewizji z RPA. W skład grupy MultiChoice wchodzą m.in. kanały SuperSport i M-Net, platforma satelitarna DStv, płatny pakiet naziemny GOtv i serwis Showmax.

Canal+ chce być wiodącym operatorem płatnej telewizji w Afryce

Portal Digital TV Europe informuje, że przepisy w RPA odnośnie obcego kapitału w mediach nie są do końca przejrzyste, dlatego nie wiadomo czy Canal+ mógłby przejąć wszystkie udziały w spółce. Miejscowe media informują, że Canal+ chce stać się wiodącym dostawcą płatnej telewizji i serwisów streamingowych na tym kontynencie.

MultiChoice ma 22,1 mln anglojęzycznych abonentów, z czego 9,1 mln mieszka w RPA, a 13 mln w pozostałych krajach regionu. Canal+ jest wiodącym graczem w afrykańskich krajach, gdzie dominuje język francuski. W czerwcu 2022 roku miał w Afryce Środkowej i Zachodniej 6,6 mln abonentów.  Połączenie z MultiChoice pozwoliłoby grupie na synergię w zakresie treści programowych czy marketingu.

Na rozwiniętych rynkach płatnej telewizji, wielu klientów rezygnuje z usług platform cyfrowych i sieci kablowych na rzecz serwisów streamingowych. W krajach rozwijających się, gdzie wciąż wiele osób nie ma dobrych łącz internetowych, jest inaczej. W lipcu ub.r. Grupa Canal+ informowała, że w ciągu roku pozyskała w krajach afrykańskich 609 tys. abonentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"