Google, Samsung i LG zdominowały europejski rynek systemów w telewizorach

Europejski rynek systemów operacyjnych w telewizorach jest zdominowany przez trzy platformy: Tizen Samsunga, webOS firmy LG oraz Android TV/Google TV firmy Google. Ta ostatnia w 2021 i 2022 r. odnotowała według danych firmy Dataxis największy wzrost i tendencja ta ma się utrzymać w 2023 r. Jednocześnie na rynku nie brakuje pretendentów, w tym zarówno nowych, jak i już istniejących.

km
km
Udostępnij artykuł:
Google, Samsung i LG zdominowały europejski rynek systemów w telewizorach
Telewizor z systemem operacyjnym Google TV (fot. Adrian Gąbka)

Jak podkreślają analitycy Dataxis, ponad rok po tym, jak Samsung i LG ogłosiły, że otworzą własny system operacyjny dla zewnętrznych producentów telewizorów, w wysoce konkurencyjnej przestrzeni TV OS wciąż nie nastąpiła konsolidacja rynku.

Samsung, LG i Google mają już co prawda ugruntowaną pozycję na europejskim rynku systemów operacyjnych w telewizorach, ale nie brakuje pretendentów chcących uszczknąć kawałek tego tortu dla siebie.

grafika

Roku musi jeszcze umocnić swoją pozycję na rynku Smart TV poza Ameryką Północną. Długo oczekiwana ekspansja w Europie wreszcie stała się faktem pod koniec 2021 r., wraz z wprowadzeniem telewizorów TCL z systemem Roku w Wielkiej Brytanii, a kilka tygodni temu w Niemczech podpisane zostały umowy licencyjne z Metz Blue i TCL. Wygląda na to, że Roku chce zrobić kolejny krok na rynku TV OS, wprowadzając w tym roku własne telewizory Smart TV - początkowo za oceanem, tak jak to w zeszłym roku zrobił Amazon.

TiVo, spółka zależna Xperi, zamierza licencjonować swój TiVo OS zewnętrznym producentom telewizorów, takim jak Vestel, Telefunken czy JVC. Osiągnęła także porozumienie w sprawie integracji swojego oprogramowania z chipsetami Amlogic. Celem tych działań jest wypuszczenie telewizorów w kilku europejskich krajach.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-korzystac-google-tv-android-tv-system-operacyjny-telewizory-przystawki,7169720853985409a ##

Swój udział w rynku w 2022 r. zwiększyła również Vidaa - platforma używana przez Hisense. Ma ona mocną pozycję na 5 największych rynkach europejskich oraz notuje szybki wzrost w Europie Wschodniej. W kontrze do takich graczy jak Roku, Amazon czy Comcast, w 2023 r. Hisense planuje podbój rynku amerykańskiego, mając ugruntowaną pozycję w innych regionach świata.

Ponadto w 2023 r., po premierze w ostatnich miesiącach w Wielkiej Brytanii i Włoszech, telewizory z wbudowaną platformą Sky Glass firmy Comcast zadebiutują w Niemczech.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN