Kobiety i mężczyźni a smartfony

Smartfona posiada więcej mężczyzn niż kobiet (68% vs 59%). Także dla mężczyzn posiadanie dostępu do internetu przez telefon komórkowy jest ważniejsze niż dla kobiet (69% vs 57%.). Jednocześnie analizując zachowania Polaków w poszczególnych grupach wiekowych widać wyraźne różnice w sposobie korzystania ze smartfonów - wynika z badania MEC Analytics and Insight.

km
km
Udostępnij artykuł:

Wśród osób w wieku od 20 do 24 lat, kobiety są częściej niż mężczyźni właścicielkami smartfonów, które na potrzeby badania zdefiniowano jako telefony z dostępem do internetu (26% vs 15%). Te proporcje wyrównują się mniej więcej między 30-34. rokiem życia, a wśród osób powyżej 35 lat dominują już mężczyźni.

Biorąc pod uwagę wykonywany zawód właścicieli smartfonów, częściej niż uczniowie i studenci smartfony mają studentki i uczennice. Z kolei mężczyźni  posiadający stałą pracę są częściej właścicielami smartfonów niż pracujące na stałe kobiety.

Analizując zachowania posiadaczy smartfonów można zauważyć wpływ płci i wieku na preferowane czynności w internecie. Generalnie zarówno kobiety, jak i mężczyźni równie często korzystają z portali informacyjnych, poczty służbowej i prywatnej oraz gier, a także słuchają muzyki. Kobiety częściej korzystają z lokalnych portali społecznościowych, Facebooka, komunikatorów, wyszukiwarek internetowych, czy też sprawdzają rozkłady jazdy. Tymczasem mężczyźni częściej wykorzystują smartfona do załatwiania spraw finansowych, lokalizują obiekty, oglądają telewizję internetową oraz wchodzą na strony o treści erotycznej.

Badanie wykazało również, że mężczyźni częściej niż kobiety instalują na swoich smartfonach dodatkowe aplikacje (73% vs 55%). Ponadto mają generalnie więcej zainstalowanych aplikacji, zarówno jeśli chodzi o aplikacje bezpłatne, jak i płatne. Kobiety częściej deklarują sciąganie jedynie darmowych aplikacji. Spośród tych, którzy korzystają z płatnych aplikacji, to mężczyźni częściej niż kobiety wydają na nie do 10 zł miesięcznie (41% vs 37%).

Za korzystanie ze smartfonów w formie abonamentu mężczyźni i kobiety płacą prawie tak samo często (58% vs 59%). Natomiast posiadanie smartfona na kartę deklaruje więcej kobiet, podczas gdy mężczyźni częściej posiadają służbowy smartfon opłacany przez pracodawcę.

Zdecydowana większość kobiet i mężczyzn (71% i 62%) deklaruje, że ich średnie miesięczne wydatki na korzystanie ze smartfona nie przekraczają 25-99 zł. Wydatki powyżej 100 zł deklarują częściej mężczyźni niż kobiety, częściej też wykupują dodatkowy pakiet danych internetowych (45% vs 35%).

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone przez MEC Analytics and Insight, dział badawczy domu mediowego MEC, metodą CAWI na próbie 3365 respondentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style