Kobiety i mężczyźni a smartfony

Smartfona posiada więcej mężczyzn niż kobiet (68% vs 59%). Także dla mężczyzn posiadanie dostępu do internetu przez telefon komórkowy jest ważniejsze niż dla kobiet (69% vs 57%.). Jednocześnie analizując zachowania Polaków w poszczególnych grupach wiekowych widać wyraźne różnice w sposobie korzystania ze smartfonów - wynika z badania MEC Analytics and Insight.

km
km
Udostępnij artykuł:

Wśród osób w wieku od 20 do 24 lat, kobiety są częściej niż mężczyźni właścicielkami smartfonów, które na potrzeby badania zdefiniowano jako telefony z dostępem do internetu (26% vs 15%). Te proporcje wyrównują się mniej więcej między 30-34. rokiem życia, a wśród osób powyżej 35 lat dominują już mężczyźni.

Biorąc pod uwagę wykonywany zawód właścicieli smartfonów, częściej niż uczniowie i studenci smartfony mają studentki i uczennice. Z kolei mężczyźni  posiadający stałą pracę są częściej właścicielami smartfonów niż pracujące na stałe kobiety.

Analizując zachowania posiadaczy smartfonów można zauważyć wpływ płci i wieku na preferowane czynności w internecie. Generalnie zarówno kobiety, jak i mężczyźni równie często korzystają z portali informacyjnych, poczty służbowej i prywatnej oraz gier, a także słuchają muzyki. Kobiety częściej korzystają z lokalnych portali społecznościowych, Facebooka, komunikatorów, wyszukiwarek internetowych, czy też sprawdzają rozkłady jazdy. Tymczasem mężczyźni częściej wykorzystują smartfona do załatwiania spraw finansowych, lokalizują obiekty, oglądają telewizję internetową oraz wchodzą na strony o treści erotycznej.

Badanie wykazało również, że mężczyźni częściej niż kobiety instalują na swoich smartfonach dodatkowe aplikacje (73% vs 55%). Ponadto mają generalnie więcej zainstalowanych aplikacji, zarówno jeśli chodzi o aplikacje bezpłatne, jak i płatne. Kobiety częściej deklarują sciąganie jedynie darmowych aplikacji. Spośród tych, którzy korzystają z płatnych aplikacji, to mężczyźni częściej niż kobiety wydają na nie do 10 zł miesięcznie (41% vs 37%).

Za korzystanie ze smartfonów w formie abonamentu mężczyźni i kobiety płacą prawie tak samo często (58% vs 59%). Natomiast posiadanie smartfona na kartę deklaruje więcej kobiet, podczas gdy mężczyźni częściej posiadają służbowy smartfon opłacany przez pracodawcę.

Zdecydowana większość kobiet i mężczyzn (71% i 62%) deklaruje, że ich średnie miesięczne wydatki na korzystanie ze smartfona nie przekraczają 25-99 zł. Wydatki powyżej 100 zł deklarują częściej mężczyźni niż kobiety, częściej też wykupują dodatkowy pakiet danych internetowych (45% vs 35%).

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone przez MEC Analytics and Insight, dział badawczy domu mediowego MEC, metodą CAWI na próbie 3365 respondentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wolt z nową dyrektorką marketingu. Przeszła z Booksy

Wolt z nową dyrektorką marketingu. Przeszła z Booksy

Biednie w "Gazecie Wyborczej"? Szefowa "Solidarności": dziennikarze dorabiają w McDonaldzie i na Uberze

Biednie w "Gazecie Wyborczej"? Szefowa "Solidarności": dziennikarze dorabiają w McDonaldzie i na Uberze

Meta wygrywa ważny proces. Nie musi sprzedawać WhatsAppa i Instagrama

Meta wygrywa ważny proces. Nie musi sprzedawać WhatsAppa i Instagrama

Polskie Radio Dzieciom świętuje Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Polskie Radio Dzieciom świętuje Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Black Friday – co warto kupić do swojej szafy?
Materiał reklamowy

Black Friday – co warto kupić do swojej szafy?

Dezinformacja w sieci: nowe przepisy kontrolujące płatności kartą

Dezinformacja w sieci: nowe przepisy kontrolujące płatności kartą