Marki boją się negatywnych komentarzy internautów

Firmy często obawiają się, że internetowi konsumenci będą umieszczać w sieci negatywne opinie na temat należących do nich marek.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W raporcie pt. 'Social Media and Online PR Report' firmy Econsultancy i bigmouthmedia prezentują metody, jakie wykorzystują marketerzy do walki z tego typu zachowaniami internautów.

47 proc. badanych firm stwierdziło, że w takich przypadkach nawiązuje bezpośredni kontakt z osobą negatywnie odnoszącą się do ich marki, produktu lub usługi, aby sprostować daną kwestię. Tymczasem 33 proc. próbuje poprawić jakość swoich produktów lub usług aby zmniejszyć lub wyeliminować negatywne komentarze na ich temat, 24 proc. zachęca innych do bardziej pozytywnego wypowiadania się na ich temat, 17 proc. wydaje oficjalne oświadczenie prasowe, a 14 proc. nakłania osoby negatywnie odnoszące się do nich do usunięcia takich treści.

W raporcie przedstawiono również sposoby, za pomocą których firmy korzystają z serwisu społecznościowego Twitter. 62 proc. wykorzystuje popularnego mikrobloga do publikowania nowych treści, 54 proc. jako kanał marketingu, 47 proc. do monitorowania swoich marek, 27 proc. do reagowania na zapytania i kwestie związane z obsługą klientów, 25 proc. do gromadzenia opinii klientów, 23 proc. do wywiadu rynkowego, 14 proc. jako kanał sprzedaży, a 11 proc. do rekrutacji.

69 proc. firm biorących udział w badaniu Econsultancy i bigmouthmedia pochodziło z Wielkiej Brytanii, 13 proc. z innych państw Europy, 7 proc. z Ameryki Północnej, a 10 proc. z innych części świata.

źródło: eMarketer  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"