Młodzi Polacy o wiele częściej płacą kartą niż gotówką

Co piąty Polak przed trzydziestką ma kartę kredytową, jednak tylko 6 proc. taką formę płatności wybiera najczęściej. Młode osoby za zakupy częściej płacą kartą debetową do konta lub gotówką - wynika z badania 4P research mix.

km
km
Udostępnij artykuł:
Młodzi Polacy o wiele częściej płacą kartą niż gotówką
fot. Shutterstock.com

Zdecydowana większość Polaków przed trzydziestką ma konto osobiste (86 proc.), 2/3 respondentów dysponuje kartą debetową (69 proc.), a ponad połowa ma otwarte konto oszczędnościowe (54 proc.).

Wciąż najmniej popularnym produktem bankowym jest karta kredytowa - w jej posiadaniu jest 22 proc. młodych Polaków.

Najczęściej wybierana przez osoby poniżej 30 roku życia forma płatności to karta debetowa do konta - korzysta z niej 63 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazła się gotówka z 27 proc., a na najniższym stopniu podium uplasowała się karta kredytowa (6 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę 4P research mix na zlecenie Banku Zachodniego WBK w grudniu 2014 r., na próbie 1600 respondentów w wieku do 30 roku życia. Próba dla poszczególnych grup respondentów wynosiła odpowiednio: młodzi (osoby w wieku 18-19 lat) – 100, studenci – 700, absolwenci – 400, czynni zawodowo (z wykluczeniem studentów i absolwentów) – 400. Uzyskane dane zostały przeważone, aby struktura każdego segmentu wewnętrznie odpowiadała strukturze badanej populacji pod względem płci, wieku oraz miejsca zamieszkania. Dodatkowo zastosowano ważenie uwzględniające proporcję między czterema badanymi segmentami.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]