Mobilna bankowość popularna wśród polskich internautów

Blisko połowa (48 proc.) dorosłych użytkowników internetu z naszego kraju korzysta z bankowości mobilnej.

km
km
Udostępnij artykuł:

To trzeci wynik wśród europejskich państw objętych badaniem przeprowadzonym w marcu br. przez Ipsos na zlecenie ING. Przed Polską znalazły się tylko Turcja (56 proc. użytkowników mobilnej bankowości wśród internautów) i Holandia (50 proc.), a identyczny wskaźnik odnotowano w Hiszpanii.

Wyprzedziliśmy natomiast takie kraje jak Austria (43 proc.), Wielka Brytania (38 proc.), Włochy (37 proc.), Niemcy (34 proc.), czy Francja (22 proc.). Zanotowaliśmy także o 10 pkt. proc. wyższy odsetek od średniej dla wszystkich badanych rynków (38 proc.).

grafika

Z kolei z badania przeprowadzonego w kwietniu br. przez serwis Money.pl wynika, że 82,7 proc. polskich posiadaczy tabletów korzysta z poziomu swoich urządzeń z mobilnej bankowości przynajmniej raz w tygodniu. W przypadku posiadaczy smartfonów odsetek ten był jeszcze wyższy i sięgnął 84,4 proc.

Około połowa osób z obu tych grup wykorzystuje swoje urządzenia mobilne do korzystania z bankowości wiele razy w tygodniu, a codziennie robi to blisko co czwarty posiadacz smartfona.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska