MSP w ciągu miesiąca może zdecydować o sposobie sprzedaży akcji Lotosu

Ministerstwo Skarbu Państwa (MSP) spodziewa się, że w ciągu miesiąca wypracuje wariant sprzedaży pakietu akcji Grupy Lotos, wynika z wypowiedzi wiceministra skarbu Mikołaja Budzanowskiego.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

"Można się spodziewać, że w ciągu miesiąca wypracujemy optymalny wariant sprzedaży akcji Lotosu" - powiedział Budzanowski dziennikarzom w czwartek. Wiceminister wyjaśnił, że chodzi o decyzję jakiej grupie inwestorów zaoferować akcje.

Wcześniej Budzanowski ogłosił, że MSP chce rozpocząć negocjacje na temat sprzedaży 13,5% akcji Grupy Lotos na rzecz inwestora strategicznego i liczy na sfinalizowanie tej transakcji do połowy 2010 r. W grę wchodziłby zakup 13,5% akcji spółki przez inwestora branżowego, powiedział wówczas.

Obecnie Skarb Państwa ma 63,97% akcji Grupy Lotos (po zwiększeniu udziałów w rozliczeniu transakcji sprzedaży Lotosowi mniejszościowego pakietu Petrobaltiku wcześniej w br.). Wiceminister zaznaczył, że MSP chce sprzedać ok. 13,5-proc. pakiet akcji, tak, aby nie zmniejszyć udziału Skarbu Państwa poniżej 51%.

Grupa Lotos miała w I-III kw. 2009 roku 659,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 428,05 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 10296,52 mln zł wobec 12543,61 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Jacek Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS