Nowa formuła “Uważam Rze” - celuje w małych przedsiębiorców

Wydawnictwo Gremi Media zmienia formułę tygodnika “Uważam Rze”. Tytuł staje się pismem dla lokalnych przedsiębiorców, koncentrującym się na gospodarce. Modyfikacja tematyki ma poprawić topniejącą sprzedaż magazynu.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Zmiany w tygodniku wprowadzano stopniowo przez ostatnie tygodnie, o ich początku informowaliśmy już w maju br. (więcej na ten temat). Wydanie “Uważam Rze” z 17 czerwca br. ukazało się już w nowej, docelowej formule.

- Odświeżone “Uważam Rze” kierowane jest do ludzi prowadzących małe i średnie przedsiębiorstwa. W tygodniku jest teraz więcej gospodarki, a polityka prezentowana jest przez pryzmat lokalnych przedsiębiorców. Pokazujemy, jak może ona przeszkadzać w prowadzeniu biznesu - mówi Eryk Kłoptowski, rzecznik prasowy Gremi Media. Tytuł rozpoczął też współpracę z Ruchem Niepokonani. Skupia on przedsiębiorców, którzy twierdzą, że pokrzywdziło ich państwo.

Tematy dotyczące ludzi prowadzących własne firmy zajmują sporą część najnowszego wydania tygodnika. W głównym tekście numeru redakcja pisze, że rząd daje urzędnikom skarbowym nieograniczną władzę. W magazynie znajdziemy też artykuły m.in. o “wszechmocnych windykatorach” i “bezkarnych urzędnikach”.

Z magazynu zniknęły działy Turystyka, Technologia czy Nauka i zdrowie, ale niewykluczone, że teksty na ten temat będą się pojawiać w piśmie. Bez zmiana pozostała szata graficzna i objętość pisma (84 strony). Natomiast cenę “Uważam Rze” wydawca podniósł już w maju br. Magazyn teraz kosztuje 4,90 zł. Jego redaktorem naczelnym pozostaje Jan Piński.

Z danych ZKDP wynika, że w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem “Uważam Rze” wyniosła 17 880 egz. po spadku o 87,6 proc. i była niższa nawet od wyniku “Przekroju” (18 360 egz.). - Liczmy, że wprowadzone zmiany wpłyną na poprawę wyników sprzedaży tytułu - mówi Kłoptowski. - Na razie będziemy obserwować jak rynek przyjmuje odświeżone “Uważam Rze”. Jeśli zostanie ono zaakceptowane przez czytelników, to rozpoczniemy działania promocyjne - dodaje.

Przypomnijmy, że ogromne spadki sprzedaży “Uważam Rze” notuje od grudnia ub.r. Są one efektem zwolnienia w listopadzie ub.r przez wydawcę poprzedniego redaktora naczelnego i współtwórcy tytułu Pawła Lisickiego (w geście solidarności z magazynu odeszli niemal wszyscy publicyści i dziennikarze).

Gremi Media ma w portfolio również tygodnik ekonomiczny “Bloomberg Businessweek Polska”, który jest kierowany do menedżerów z dużych firm.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały