Nowa szata graficzna marki Żywiec

Nowa wizualizacja wpisuje się w strategię komunikacyjną marki Żywiec łączącą tradycję z nowoczesnością.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Rozpoczęło się wprowadzanie nowej szaty graficznej marki Żywiec. Zmiany wprowadzane są w sposób ewolucyjny, a nowy logotyp wpisuje się w strategię komunikacyjną marki Żywiec, która podkreśla nowoczesny charakter marki i jej bogatą tradycję.

W celu unowocześnienia szaty graficznej marki, przeprowadzone zostały badania jakościowe i ilościowe, które dały podstawy do stworzenia nowego logotypu i nowych projektów opakowań. Badania wykazały, że nowa szata graficzna „odmładza” opakowania, podkreśla ich nowoczesność, dynamizm, a jednocześnie zachowuje główne elementy charakterystyczne dla marki Żywiec, takie jak prestiż, polskość, czy tradycja. Według badań nowa etykieta jest bardziej czytelna, nowoczesna i ma lepszą jakość, natomiast słowami które najlepiej oddają charakter marki Żywiec są: „polski”, „oryginalny” i „ceniony”.

    

Zmiany w nowym projekcie objęły m.in. usunięcie tarczy ze środka logotypu i odsłonięcie tańczącej pary, dzięki czemu obraz nabrał większej dynamiki. Brak tarczy w logotypie uwypuklił Koronę Habsburgów, a także datę powstania browarów w Żywcu (rok 1856), czyli istotne nawiązania do tradycji i historii marki Żywiec. Sylwetki drzew, symbol Nadleśnictwa Żywieckiego, które podkreślają lokalną tożsamość marki Żywiec, a także przywiązanie do czystego środowiska, zostały umieszczone w dolnej części logotypu. Zmianie nie uległa kolorystyka logotypu.

Wprowadzanie zmian w szacie graficznej jest wielkim wyzwaniem logistycznym, ponieważ w projekcie uczestniczy wielu poddostawców, m.in. fabryki kapsli i puszek, drukarnie etykiet i kontretykiet, czy agencje przygotowujące projekty.

„Zmiany, które wprowadzamy w wizualizacji marki Żywiec, są procesem ewolucyjnym i przebiegają płynnie. Przez pewien czas na półkach sklepowych będziemy widzieli dotychczasowe i nowe opakowania piwa.” – mówi Bartłomiej Dyliński, Brand Manager marki Żywiec.

Projekt nowej wizualizacji został przygotowany przez agencję Dragon Rouge wyłonioną w drodze przetargu.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu