Obniżki cen szkodzą markom

Konsumenci często negatywnie reagują widząc, że cena ich ulubionegoproduktu lub usługi zostaje obniżona.

km
km
Udostępnij artykuł:

70 procent respondentów uczestniczących w badaniu amerykańskiejfirmy badawczej Yankelovich stwierdziło, że ich zdaniem takieobniżki najprawdopodobniej oznaczają, że początkowo cena danejmarki była zawyżona.

62 procent badanych przypuszcza także, że w takim przypadkuprodukt jest przestarzały i producent chce się go po prostupozbyć.

Jeszcze bardziej zgubnym efektem obniżania cen mogą byćoczekiwania deflacyjne, co oznacza, że konsumenci przekładają zakupspodziewając się dalszego spadku ceny. Blisko 60 procent badanychuważa, że firmy, które w danym momencie tną ceny, zrobią toponownie.

Tymczasem marki, które nie obniżają swoich cen, wśród wielukonsumentów mają pozytywną opinię. 64 procent respondentówstwierdziło, że jeżeli produkt zachowuje stałą cenę to jest albobardzo popularny albo ma wysoką wartość.

źródło: Brandweek

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?