Od lutego Discovery Life zastąpi Animal Planet. W ramówce filmy i seriale

Kanał Discovery Life wystartuje 1 lutego br. zastępując stację Animal Planet. W ofercie nowej telewizji pozostaną programy podróżnicze, a dołączą do nich programy lifestylowe oraz filmy i seriale fabularne.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Od lutego Discovery Life zastąpi Animal Planet. W ramówce filmy i seriale

- Discovery Life budujemy w oparciu o sukces kultowego już Animal Planet. Będzie to kanał z rozrywką dla całej rodziny, skierowany przede wszystkim do widzów traktujących oglądanie telewizji jako formę relaksu - podkreśla Bartłomiej Główczyński, channel director lifestyle, Discovery Networks CEEMEA.

Obok wybranych programów z oferty Animal Planet, pokazujących dziką przyrodę i zwierzęta, na antenie Discovery Life pojawią się zupełnie nowe programy lifestylowe  (serie kulinarne „Smak zwycięstwa” i „Kulinarne krańce świata”), filmy fabularne (m.in. „Skradziony życiorys”, „Umowa na dziecko”, „Rodzinne tajemnice” czy „Mąż z internetu”) oraz seriale zagraniczne („Czarodziejki” czy „Elementary”). Stacja nadal pracuje nad ramówką i kupuje do niej kolejne pozycje.Discovery Life będzie mieć inne logo i oprawę graficzną niż Animal Planet. Jego start będzie promowany na kanałach Discovery Networks oraz za pomocą działań realizowanych z operatorami płatnej telewizji.

Nadawca liczy, że nowa stacja będzie mieć więcej widzów niż Animal Planet SD. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszych 11 miesiącach zeszłego roku udział tej stacji w rynku telewizyjnym wyniósł 0,20 proc. w grupie 4+ i 0,16 proc. w 16-49. W analogicznym okresie 2013 roku wartości te były nieco wyższe i wyniosły odpowiednio 0,24 proc. i 0,18 proc.

- Jesteśmy przekonani, że zmiana formuły kanału, a co za tym idzie wzbogacona oferta programowa spodoba się widzom i wzmocni wartość kanału dla współpracujących z nami operatorów kablowych i satelitarnych oraz reklamodawców - mówi Główczyński.

Polska będzie pierwszym rynkiem poza USA, na którym zadebiutuje Discovery Life. Zastąpienie przez niego stacji Animal Planet nie oznacza całkowitego zniknięcia tej marki z Polski. Nadal w naszym kraju nadawać będzie kanał Animal Planet HD, który ma inną ramówkę niż jego odpowiednik w SD. Stacja ta od września ub.r. jest monitorowana przez Nielsen Audience Measurement. W październiku 2014 roku jej udział w rynku wyniósł 0,08 proc. w grupie 4+ i 0,07 proc. w grupie 16-49 (więcej na ten temat).

W portfolio Discovery Networks w Polsce poza stacjami pod marką Animal Planet są obecnie jeszcze takie kanały jak Discovery Channel, Discovery Science, Discovery Turbo Extra, Discovery Historia, TLC i ID oraz przejęte w tym roku stacje Eurosport i Eurosport 2.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?