Onet przed Naszym Miastem w tematyce regionalnej. Dłużej na portalu o Trójmieście

Wśród serwisów z informacjami regionalnym i lokalnymi zdecydowanym liderem zasięgowym jest sekcja Onetu o tej tematyce, która wyprzedza m.in. Nasze Miasto oraz analogiczne działy Wyborcza.pl i TVN24.pl. Natomiast na dłużej internautów przyciąga Trójmiasto.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Onet przed Naszym Miastem w tematyce regionalnej. Dłużej na portalu o Trójmieście

W październiku 2024 roku część portalu Onet (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami i publicystyką regionalną i lokalną odwiedziło 7,45 mln użytkowników, czyli 25,09 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 8 minut i 59 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Nasze Miasto (Polska Press) w tej kategorii zanotowało 5,92 mln użytkowników, 3 minuty i 32 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 19,91 proc. zasięgu.

Analogiczny dział na portalu „Gazety Wyborczej” (Agora) odwiedziło 5,73 mln internautów (19,29 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 4 minuty i 6 sekund, a na TVN24.pl - 4,52 mln (15,2 proc.), spędzając średnio po 5 minut i 5 sekund. Niżej w zestawieniu są sekcje regionalno-lokalne witryn „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Super Expressu” (ZPR Media). Ta pierwsza zanotowała 3,37 mln użytkowników, 11,33 proc. zasięgu oraz 5 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania, a druga - 2,29 mln odwiedzających, 7,71 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 37 sekund średniego czasu.

Trójmiasto.pl przed serwisami dzienników Polska Press

Wśród witryn dotyczących wybranych regionów na czele jest Trójmiasto.pl, które przyciągnęło w październiku 1,8 mln internautów (6,05 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 10 minut i 53 sekundy. W tej ostatniej statystyce wyprzedziło także sekcje regionalno-lokalne większych portali.

Niżej w rankingu są trzy witryny dzienników regionalnych Polska Press. Serwis „Nowin” zanotował 1,66 mln użytkowników, 3 minuty i 5 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 5,59 proc. zasięgu, witryna „Głosu Wielkopolskiego” - 1,62 mln internautów, 5,47 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania, a serwis „Dziennika Zachodniego” - 1,53 mln internautów, 5,15 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 3 sekundy przeciętnego czasu.

grafika

Miesiąc do miesiąca czołowe sekcje regionalno-lokalne większych portali zanotowały spadki odwiedzalności, co może wynikać z wyższego zainteresowania ich treściami w czasie powodzi na Dolnym Śląsku.

Dział Onetu z informacjami regionalnymi i lokalnymi stracił 862,3 tys. użytkowników (to 10,4 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 5 minut i 11 sekund (czyli 36,6 proc.). Na Naszym Mieście ubyło 734,2 tys. internautów (11 proc.) i 15 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,6 proc.), w sekcji regionalno-lokalnej Wyborcza.pl - 739,2 tys. użytkowników (11,4 proc.) i 27 sekund średniego czasu korzystania (9,9 proc.), a w analogicznym dziale portalu „Super Expressu” - 552,3 tys. internautów (19,4 proc.) i 12 sekund średniego czasu (7,1 proc.).

Natomiast sekcja Fakt.pl z informacjami regionalnymi i lokalnymi przy minimalnym wzroście liczby użytkowników (o 58,8 tys., czyli 1,8 proc.) zanotowała spadek średniego czasu spędzonego przez każdego o 12 sekund (23 proc.).

Takich spadków nie doznały witryny dotyczące regionów niedotkniętych powodzią. Trójmiasto.pl zyskało 64,3 tys. internautów (3,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 46 sekund (19,4 proc.).

W serwisie „Nowin” przybyło 152,9 tys. internautów (10,1 proc.), ale przeciętny czas korzystania zmalał o 26 sekund (12,3 proc.). Witryna „Głosu Wielkopolskiego” straciła 88,1 tys. użytkowników (5,2 proc.) i 6 sekund średniego czasu korzystania (4,8 proc.), natomiast portal „Dziennika Zachodniego” zanotował spadek o 62,7 tys. użytkowników (3,9 proc.) oraz wzrost o sekundę (0,5 proc.) przeciętnego czasu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?