Onet przed WP. Facebook i TikTok straciły użytkowników (Mediapanel z lipca)

Przeglądarkowy Onet wyprzedził pod względem liczby użytkowników WP.pl, a Grupa OLX wysunęła się nad serwisy i aplikacje Agory. Spore spadki zanotowały Facebook i TikTok, w tym drugim każdy użytkownik spędził aż 22,5 godziny.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel w lipcu br. liczba polskich użytkowników stron i aplikacji Google’a zmalała miesiąc do miesiąca z 28,86 do 28,74 mln, natomiast średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 5 godzin, 59 minut i 23 sekund do 6 godzin, 48 minut i 7 sekund.

YouTube, jako serwis www i aplikacja mobilna, zanotował spadek liczby odwiedzających z 26,68 do 26,18 mln oraz wzrost przeciętnego czasu korzystania z 18 godzin, 4 minut i 26 sekund o 19 godzin, 51 minut i 53 sekund.

W przeglądarkowym Facebooku liczba polskich użytkowników zmniejszyła się z 22,63 do 21,93 mln (przy wzroście średniego czasu korzystania o prawie 7 minut, do 4 godzin, 13 minut i 7 sekund), w konsekwencji serwis spadł z trzeciego na piąte miejsce.

Grupa OLX (oprócz OLX należą do niej m.in. otoModo i otoDom) osiągnęła wzrost z 17,68 do 17,98 mln odwiedzających, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Agora. Z kolei w serwisach i aplikacjach Eurozetu liczba internautów zmalała z 11,14 do 10,41 mln,

W Polsce prawie 30 mln internautów

W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,6 mln (o 0,1 mln mniej niż w czerwcu), a tych korzystających z sieci codziennie - 25,4 mln (też o 0,1 mln mniej niż miesiąc wcześniej).

grafika

Onet.pl tuż przed WP.pl

Google.com zanotowało 27,49 mln polskich użytkowników, 92,52 proc. zasięgu oraz godzinę, 52 minuty i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania, wobec 22,87 mln internautów, 93,66 proc. zasięgu oraz godziny, 52 minut i 16 sekund miesiąc wcześniej.

Na WP.pl liczba użytkowników zmalała z 17,44 do 16,95 mln, a zasięg z 58,61 do 57,05 proc., przez co portal został wyprzedzony przez Onet.pl, na którym liczba odwiedzających zwiększyła się z 16,97 do 17,02 mln.

Z kolei Gazeta.pl osiągnęła wzrost z 13,04 do 13,57 mln użytkowników i wysunęła się nad o2.pl (wzrost z 13,27 do 13,55 mln). Na Fakt.pl liczba internautów poszła w górę z 10,36 do 11,25 mln, a przeciętny czas korzystania wydłużył się z 12 minut i 48 sekund do 14 minut i 43 sekund.

grafika

9,5 godzin na YouTubie, ponad 6 na Netfliksie

Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała w lipcu spadek liczby użytkowników z 22,55 do 22,25 mln i wzrost średniego czasu korzystania z godziny, 59 minut i 10 sekund do 2 godzin, 3 minut i 38 sekund.

W przeglądarkowym Facebooku liczba internautów zmalała z 16,62 do 16,03 mln, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 4 godzin i 44 minut do 5 godzin, 2 minut i 6 sekund.

W tej ostatniej statystyce jeszcze lepsze wyniki osiągnęły YouTube (9 godzin, 33 minuty i 49 sekund) oraz przeglądarkowy Netflix (6 godzin, 19 minut i 36 sekund), w którym liczba użytkowników wzrosła z 5,14 do 5,3 mln.

grafika

Z polskich portali na komputerach najpopularniejsze jest Allegro, którego przeglądarkową wersję odwiedziło 10,89 mln internautów, spędzając średnio godzinę, 15 minut i 59 sekund.

Na znacznie dłużej odwiedzających przyciągały Onet.pl (2 godziny, 7 minut i 44 sekundy) oraz WP.pl (2 godziny, 2 minuty i 30 sekund), nieco lepszy wynik osiągnęła też Interia.pl (godzina, 30 minut i 52 sekundy).

grafika

Onet w mobile’u przed Facebookiem

Na smartfonach i tabletach Grupa Allegro osiągnęła miesiąc do miesiąca wzrost z 19,86 do 20,04 mln użytkowników, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska i Grupę RASP.

Natomiast w serwisach i aplikacjach Grupy Google liczba polskich internautów zmalała z 26,53 do 26,3 mln, a na YouTubie - z 24,61 do 23,87 mln.

grafika

Na Google.com liczba użytkowników na urządzeniach mobilnych spadła w porównaniu z czerwcem z 22,72 o 22,19 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 32 minut i 48 sekund do 28 minut i 38 sekund.

Przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 16,36 do 15,61 mln internautów (a także przeciętnego czasu korzystania z 52 minut i 15 sekund do 45 minut i 24 sekund) i został wyprzedzony przez Onet.pl, na którym liczba odwiedzających zwiększyła się z 15,75 do 15,84 mln.

grafika

Na TikToku prawie 6 godzin dłużej niż na Facebooku

Wśród aplikacji mobilnych czołową dziesiątkę niezmiennie tworzy siedem należących do koncernu Alphabet i trzy oferowane przez Meta Platforms (Facebook, Messenger, WhatsApp).

Aplikacja Google zanotowała spadek liczby użytkowników z 25,09 do 24,55 mln, natomiast średni czas spędzony w niej przez internautę wydłużył się z godziny, 16 minut i 44 sekund do godziny, 36 minut i sekundy.

Podobnie zmieniły się wyniki wielu innych aplikacji. YouTube przy spadku liczby odwiedzających z 23,6 do 22,87 mln zyskał 63 minuty średniego czasu korzystania, a w aplikacji Facebooka liczba internautów zmalała z 22,72 do 22,16 mln, za to przeciętny czas korzystania wydłużył się z 14 godzin, 38 minut i 49 sekund do 16 godzin, 33 minut i 27 sekund.

Natomiast TikTok zanotował spadek z 12,04 do 10,4 mln internautów oraz wzrost średniego czasu korzystania o ponad 2,5 godziny - z 19 godzin, 43 minut i 16 sekund do 22 godzin, 24 minut i 10 sekund.

Zmalał też zasięg aplikacji Shopee - z 8,17 do 6,87 mln użytkowników.

grafika

Wśród aplikacji audytowane w badaniu, czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, króluje Allegro. Miesiąc do miesiąca osiągnęło wzrost z 11,25 do 11,47 mln użytkowników, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o ponad  minutę, do godziny, 20 minut i 14 sekund.

Za to w aplikacji Jakdojade liczba internautów zmniejszyła się z 2,84 do 2,71 mln, a w WP Poczta - z 1,74 do 1,32 mln.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady