Polsat jesienią liderem w grupie wszystkich widzów. TVN dominował w 16-49

Przez większość jesiennego sezonu Polsat był liderem pod względem tygodniowych udziałów w oglądalności. Z kolei w grupie komercyjnej jesienią dominowała telewizja TVN - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl opartego na analizie Lowe Media.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W okresie od 1 września do 7 grudnia br. Polsat zajmował pierwsze miejsce pod względem udziału w rynku w grupie 4+ przez siedem z 14 tygodni, w tym w pierwszych siedmiu dniach  jesiennej ramówki, gdy jego średni udział wyniósł 12,7 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych nam przez dom mediowy Lowe Media.

Najwyższy wynik (13,83 proc.) odnotował on w tygodniu od 15 do 21 września br. Polsat liderem rynku był też w okresach od 6 do 26 października, od 10 do 16 listopada oraz od 1 do 7 grudnia. Najsłabszy wynik odnotował w tygodniu od 24 do 30 listopada, gdy zajął trzecie miejsce z udziałem na poziomie 11,46 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-przez-co-najmniej-5-minut-dziennie-oglada-13-6-mln-widzow-tvn-12-8-mln ##

Przez sześć tygodni na czele rynku telewizyjnego był TVN. Najwyższy udział (13,52 proc.) zanotował on w tygodniu od 29 września do 5 października br. Poza tym palmę pierwszeństwa kanał ten dzierżył w okresach od 8 do 14 września, od 22 września do 5 października, od 27 października do 9 listopada oraz w tygodniu od 24 do 30 listopada.

Najgorzej TVN wypadł w tygodniu od 1 do 7 grudnia, gdy jego wynik spadł do 11,42 proc., co dało mu trzecie miejsce. Wówczas jednak stacja zakończyła już emisję zdecydowanej większości premierowych programów i seriali.

Wyniki TVP1 i TVP2 znacząco odbiegały od udziałów ich komercyjnych konkurentów. Jedynce udało się zostać liderem rynku pod koniec sezonu - w tygodniu od 17 do 23 listopada, gdy jej udział wyniósł 13,19 proc. Był to najlepszy wynik tej stacji w całym sezonie. Dwójka nie liderowała w żadnym tygodniu i nie udało jej się osiągnąć lepszego tygodniowego wyniku niż 9,84 proc. (miało to miejsce w okresie od 24 do 30 listopada).

grafika

W grupie komercyjnej przez większość sezonu liderem była telewizja TVN, która zajmowała pierwsze miejsce aż przez dziewięć tygodni, najlepszy wynik osiągając w okresie od 29 września do 5 października. Wówczas jej udział w rynku wyniósł 15,21 proc. Najsłabiej TVN wypadł w pierwszym tygodniu grudnia, ale z wynikiem 12,75 proc. i tak zajął drugie miejsce.

Polsat na czele rynku w grupie 16-49 był przez pięć tygodni, notując najwyższy udział na poziomie 15,27 proc. w tygodniu 15-21 września. Wówczas stacja pokazała m.in. finał Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn. Najgorzej Polsat poradził sobie w drugim tygodniu jesiennej ramówki, gdy jego udział wyniósł 12,84 proc. (był wówczas wiceliderem).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp2-zdominowala-top-100-programow-jesienia-na-czele-mundial-raport ##

Polsat i TVN notowały jesienią niemal dwa razy wyższe udziały od łącznych wyników TVP1 i TVP2. Publiczne stacje zamiennie plasowały się albo na trzecim albo na czwartym miejscu. Najlepszy wynik (9,67 proc.) Jedynka odnotowała w tygodniu 17-23 listopada i była wówczas trzecia. Z kolei Dwójce udało się osiągnąć najwyższy udział (8,06 proc.) w pierwszym tygodniu grudnia (dało jej to jednak czwartą pozycję).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych