„Teleexpress” liderem oglądalności w styczniu, „Fakty” na czele w 16-49

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w styczniu br. był „Teleexpress” emitowany w TVP1 i TVP Info, który zanotował największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciły „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
„Teleexpress” liderem oglądalności w styczniu, „Fakty” na czele w 16-49
Krzysztof Ziemiec; fot. TVP

„Teleexpress” TVP1 i TVP Info w styczniu 2021 roku oglądało średnio 3,40 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 29,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 3,98 proc. widzów (największy wzrost w zestawieniu), czyli 97 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 28,39 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Teleexpressu” w TVP1 w zeszłym miesiącu wyniosła 2,60 mln widzów, a w TVP Info - 801 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-styczen-2021-tvp1-polsat-lider-hity,7170389344479361a ##

„Fakty” zyskały 125 tys. widzów

Wiceliderem były „Fakty” TVN i TVN BiS. Widownia dziennika zwiększyła się o 0,46 proc. (125 tys. osób) do 3,23 mln oglądających. Udział „Faktów” w rynku zmalał z 22,61 proc. do 22,52 proc.

Dziennik w TVN śledziło 2,89 mln widzów, a w TVN24 BiS było to 340 tys. osób.

W lipcu ub.r. nowym prowadzącym „Faktów” został Piotr Kraśko, który w tej roli zastąpił Justynę Pochanke (prywatnie żonę Adama Pieczyńskiego - byłego redaktora naczelnego TVN24 i „Faktów” oraz szefa pionu informacji TVN).

„Wiadomości” w dół

Podium uzupełniają „Wiadomości”, których oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmalała o 0,32 proc., czyli o 21 tys. widzów. W styczniu 2021 roku wyniosła 3,18 mln osób (2,54 mln w TVP1 i 636 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 21,58 proc. (rok wcześniej było to 21,62 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hity-polsat-2020-rok-wydarzenia-kevin-sam-w-domu-sylwestrowa-moc-przebojow,7170390884759681a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 2,13 mln osób, po największym spadku w zestawieniu - wynoszącym 7,76 proc. (333 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,79 mln osób, a w Polsacie News było to 333 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info zmalał o 7,24 proc. do 1,70 mln widzów (1,24 mln w Dwójce i 458 tys. w stacji informacyjnej).

grafika

„Fakty” na czele w 16-49

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w styczniu 2021 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 1,61 proc. do 1,15 mln oglądających. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Drugie były „Wydarzenia”, które śledziło 788 osób (w dół o 11,95 proc.). Podium uzupełnia „Teleexpress” (667 tys. widzów; - 5,31 proc.), czwarte były „Wiadomości” (646 tys. widzów; - 9,58 proc.), a piąta - „Panorama” (310 tys. widzów; - 18,26 proc. - największy spadek w zestawieniu).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?