Publicis Groupe ze spadkiem przychodów w IV kwartale, liczy na 4 proc. wzrost do 2020 roku

Publicis Groupe miała w IV kwartale ub.r. przychody w wysokości 2,49 mld euro, czyli 0,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Władze holdingu tłumaczą to głównie spadkiem wydatków reklamowych największych klientów. Podtrzymują prognozę wzrostu wpływów o 4 proc. do 2020 roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Firma osiągnęła 2,49 mld przychodów w IV kwartale 2018 roku w ujęciu organicznym, co oznacza, że nie uwzględniono tu akwizycji i wahań kursów walut.

Wynik ten był niższy od porównywalnego okresu rok wcześniej o 0,3 proc. i poniżej prognoz analityków, którzy spodziewali się wzrostu przychodów o 2,5 proc.

CEO Publicis Group Arthur Sadoun komentując wyniki za ostatnie 3 miesiące ub.r. tłumaczył, że 25 proc. przychodów grupy stanowią te pochodzące od firm z sektora FMCG, a ci już od pewnego czasu ograniczają mocno wydatki nie tylko reklamowe, ale też te związane z kosztami produkcji reklam i honorariami agencji (wiele rzeczy realizując we własnym zakresie).

Jednym z takich klientów Publicisu jest Procter&Gamble, który przez 4 ostatnie lata zaoszczędził na współpracy z agencjami ok. 1 mld dolarów.

Szefowie Publicisu liczą na poprawę przychodów m.in. dzięki pozyskanym ostatnio klientom, wśród których są: koncern Fiat Chrysler w USA czy GlaxoSmithKline na poziomie globalnym.

Podtrzymują też wcześniejsze prognozy wskazujące na 4 proc. wzrost wpływów do 2020 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style