Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosław drugim kwartale 2008 roku 183.123.781,00 zł i była wyższa wstosunku do drugiego kwartału ubiegłego roku o 10.524.722,00 zł, tojest o ponad 6 procent (bez wydatków na reklamę na środkachkomunikacji, tak zwaną reklamę tranzytową) - wynika z danych IzbyGospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Wynik pierwszego półrocza 2008 roku zamyka się kwotą w wysokości326.559.495,00 zł, która jest wyższa w stosunku do tego samegookresu poprzedniego roku o ponad 14 procent (w pierwszym półroczu2007 roku kwota sprzedaży wyniosła 285.964.338,00 zł).
- Wynik ten potwierdza prognozy IGRZ dla bieżącego roku -planowaliśmy na początku roku wzrost sprzedaży na poziomie 15procent - komentuje najnowsze dane Lech Kaczoń, prezes IzbyGospodarcze Reklamy Zewnętrznej .

Dominujące sektory w drugim kwartale 2008 roku:
1. Żywność 16,15% (II kw. 2007: 15,23%)2. Telekomunikacja 15,71% (II kw. 2007: 17,65%)3. Sprzedaż 14,73% (II kw. 2007: 13,14%)4. Rozrywka/Kultura 13,37% (II kw. 2007: 13,36%)5. Motoryzacja/Transport 7,34% (II kw. 2007: 9,01%)
Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wyglądanastępująco:
1. Systemy telefonii komórkowej 13,30% (II kw. 2007:14,38%)2. Sieci handlowe/hipermarkety 11,32% (II kw. 2007: 11,76%)3. Samochody 6,09% (II kw. 2007: 6,25%)4. Środki osobistej pielęgnacji ciała 5,57% (II kw. 2007:5,39%)5. Odzież/Obuwie 5,32% (II kw. 2007: 5,43%)
- Kolejny raz możemy podkreślić, że struktura głównych i kluczowychklientów branży reklamy zewnętrznej w Polsce pozostaje niezmienna.Generują oni ponad dwie trzecie przychodów klasycznego outdooru.Jeżeli w sytuacji rozwijającego się rynku możemy jeszcze mówić otypowo klasycznych nośnikach, albowiem obok standardowych rozwijająsię również elektroniczne, pojawiające się w punktach sprzedażyoraz komunikacji miejskiej - dodaje Lech Kaczoń.

- Obok głównych klientów reklamy zewnętrznej w coraz większymstopniu zaczynają korzystać z tej formy promocji takie sektory jak:"środki osobistej pielęgnacji ciała", "finanse / marketing"(zwłaszcza banki), "wyposażenie domu i biura" oraz "usługi". Trendten pozwala naszej branży na utrzymanie zadowalającego wzrostu -podsumowuje dane Lech Kaczoń.
Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki" (ze wszystkimipodmiotami z grupy): AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland,Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawieratakże dane firm: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland,Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.










