Czy reklamy znikną z TVP? „18 lat o tym mówimy”

Kwestia nowej ustawy medialnej to cały czas temat otwarty. Co powinno się w niej znaleźć, a co nie? Jak powinny być finansowane media publiczne? O tym debatowali uczestnicy panelu podczas Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Sopocie.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Czy reklamy znikną z TVP? „18 lat o tym mówimy”

Do końca czerwca br. mają powstać założenia nowej ustawy medialnej. Przygotowuje je podkomisja stała ds. mediów i polityki audiowizualnej, której przewodniczącym jest poseł PO Maciej Wróbel. Podczas debaty na konferencji PIKE w Zakopanem mówił o tym, że media publiczne nie mogą być zależne od nikogo, w tym od polityków. Opowiedział się m.in. za likwidacją rad programowych TVP i Polskiego Radia, w których zasiadają parlamentarzyści. - By zbudować niezależne media, musimy zbudować bezpieczeństwo finansowe - mówił Wróbel. Jego zdaniem media publiczne powinny być finansowane z pieniędzy budżetowych.

Również, zdaniem byłego szefa KRRiT i byłego prezesa TVP Jana Dworaka, media publiczne powinny pozyskiwać pieniądze z budżetu, ale jedynie w okresie przejściowymi między starą a nowa ustawą medialną. Potem powinna zostać wprowadzona opłata audiowizualna. - Finansowanie musi być stabilne - przekonywał.

We wtorek “Dziennik Gazeta Prawna” napisał, że obecne założenia mówią o opłacie w wysokości 108 zł rocznie, dotyczącej każdego domownika w wieku od 26 do 75 lat i rozliczanej wraz z PIT-em. 

Czym jest misja mediów publicznych?

Zdaniem Dworaka, misja mediów publicznych powinna być wykonywaniem zadań, których nie wykonuje rynek. Jest on też za powstaniem portalu mediów publicznych, czyli Telewizji Polskiej i publicznych rozgłośni radiowych. – Byłaby to platforma dotarcia z playerem i portalem horyzontalnym - ocenił Dworak. Popiera utworzenie funduszu służącego wsparciem mediów lokalnych oraz jest za zdecydowanym ograniczeniem reklam w Telewizji Polskiej. 

- 18 lat mówimy o zejściu TVP z rynku reklam – przypomniał Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls. - Jesteśmy za mocnymi mediami narodowymi, ale nie może być tak, że mają abonament, zapomogi, dotacje od państwa i jeszcze reklamy. Polska i Rumunia są na szarym końcu i mają najniższe ceny reklam, a za kontent płacimy tyle, co wszyscy - mówił Dąbski.

Maciej Wróbel zwrócił uwagę ma zmiany zachodzące na rynku. - Mamy mnóstwo portali internetowych działających jak telewizje, które nie wymagają pozwolenia na nadawania, a mają fenomenalne wyniki.

- Nie możemy już mówić o radiofonii i telewizji, ale musimy mówić o usługach cyfrowych - podkreślił Witold Kołodziejski, poprzedni szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Jego zdaniem w prawie medialnym trzeba dokonać zmian. bo zmieniają się przyzwyczajenie widzów ale i regulacje europejskie. Zwrócił on uwagę, że nie ma ministerstwa zajmującego się mediami, bo tej roli nie pełni ani resortu cyfryzacji ani resort kultury. 

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]