Republika nowym liderem wśród telewizji. O włos wyprzedziła TVP1

To historyczny wynik. W lipcu Republika pierwszy raz w historii została najpopularniejsza stacją wśród wszystkich telewizji. Minimalnie wyprzedziła Jedynkę, która straciła co piątego widza, m.in. dlatego, że rok temu miała Euro 2024 w ramówce.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Republika nowym liderem wśród telewizji. O włos wyprzedziła TVP1

Udział Republiki w lipcu br. w rynku wyniósł 6,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, obejmujących także oglądalność poza domem. To oznacza wzrost o 68,6 proc. w porównaniu od lipca ub.r., gdy stacja zaczęła nadawać w telewizji naziemnej, poszerzając zasięg o ósmy multipleks. Wzrostowi widowni sprzyja gorąca sytuacja polityczna. Awans jest spory, bo rok temu zajmowała miejsce szóste.

Na drugie miejsce z pierwszego spadła TVP1 - jej wynik zmalał aż o 21,1 proc. do 6,80 proc. Rok temu główna publiczna stacja mała wyższą oglądalność, bo pokazywała mecze Mistrzostw Europy w piłce nożnej mężczyzn. W tym roku pokazywała mecze Polek w ramach Euro 2025, ale piłce nożna pań daleko jeszcze do oglądalności meczów z udziałem panów.

Trzecie miejsce utrzymał Polsat - jego wynik poszedł w górę z 6,30 proc. do 6,43 proc. Dalej uplasował się TVN, notujący wzrost z 5,33 proc. do 5,50 proc. Piąte miejsce należało do TVP2 z 5,17 proc. udziału (rok wcześniej 5,6 proc.).

Warto podkreślić, że dla głównych anten wakacje to sezon powtórkowy. Nowości programowe planują na jesień.

Druga najpopularniejsza stacja informacyjna – TVN24 – miała w lipcu br. 5,15 proc. udziału, rok wcześniej było to 5,50 proc.

grafika

Polsat liderem w grupie komercyjnej

W grupie widzów od 16 do 59 lat liderem był Polsat z wynikiem 6,76 proc., po wzroście o 3,84 proc. Na drugim miejscu znalazł się TVN, którego udział poszedł w górę z 6,18 proc. do 6,65 proc.

Podium zamyka TVP1 – stacja straciła pozycję lidera, jej udział spadł o ponad jedną trzecią i wyniósł 4,63 proc. Czwarta pozycja należała do TVN7 z 4,20 proc.

Republika była w grupie 16-59 dopiero piąta z 4,10 proc. udziału, miała jednak lepszy wynik od TVP2 (4 proc.). 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu