Rynek przeglądarek internetowych: Chrome i Safari zyskują kosztem IE i Firefox

Chrome zbliżyła się do 12 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek. Wyraźny wzrost odnotowała także Safari. Na wzroście popularności programów Google i Apple tracą Internet Explorer i Firefox.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z najnowszego raportu Net Applications wynika, że Internet Explorer miał w marcu 55,11 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek - o 0,81 pkt. proc. mniej niż w marcu. Spadek - z 21,80 do 21,63 proc. - zanotował także drugi w rankingu Firefox.  

grafika

Na spadkach konkurentów najwięcej zyskały Chrome i Safari - udział w rynku programów Google i Apple zwiększył się z 11,57 proc. i 6,61 proc. w marcu do odpowiednio 11,94 proc. i 7,15 proc. w kwietniu. Na piątym miejscu znalazła się Opera (2,14 proc. - spadek o 0,01 pkt. proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały