Rynek przeglądarek internetowych: Chrome traci na świecie, a zyskuje w Polsce, w dół Firefox

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w marcu br. zanotował nieznaczny spadek udziału w rynku. Za to na polskim rynku aplikacja Google znów na niecały 1 pkt. proc. zbliżyła się do liderującego Firefoxa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w marcu br. Chrome miał w skali globalnej 43,66 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 43,85 proc. w lutym.

Sporo więcej stracił trzeci w rankingu Firefox (spadek z 19,24 proc. do 18,75 proc.), podczas gdy na niezmienionym poziomie pozostał rynkowy udział drugiego Internet Explorera Microsoftu (z 22,58 proc.).

Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (9,91 proc. - wzrost o 0,23 pkt. proc.) i Opera (1,38 proc. - wzrost o 0,04 pkt. proc.).

grafika

W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między lutym a marcem br. zanotował on spadek z 40,51 proc. do 39,8 proc. udziału w naszym rynku (po raz pierwszy poniżej 40 proc.). Dzięki temu do przeglądarki Mozilli na mniej niż 1 pkt. proc. zbliżył się Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 38,76 proc. do 39 proc. Podobną różnicę odnotowano w grudniu ubiegłego roku, ale w kolejnych dwóch miesiącach Firefoksowi udało się zwiększyć przewagę nad aplikacją Google.

Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (9,51 proc., spadek o 0,11 pkt. proc.), Opera (7,45 proc., wzrost o 0,32 pkt. proc.) oraz Safari (1,96 proc., wzrost o 0,1 pkt. proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami